violis skrev 2009-07-11 14:56:39 följande:
Har aldrig hör talas om det heller-kolla med kommunen det gäller men var beredd på ett nej-man har eg bara rätt till barnomsorg i den kommun man är folkbokförd i (föräldern alltså)och även om kommunen går med på detta kan det ändå bli väldigt svårt..barnomsorgsköenra är ofta väldigt långa på höskole o universitets orter.Måste du vara på orten så långa dagar-finns det inte möjlighet att ha barnen på fsk på hemorten och lämna inna du åker till skolan?Dessutom det kan bli väldigt jobbigt för barne/barnet att gå på en fsk bara några dagar /månad-svårt för dem att känna sig trygga och komma in i gruppen med så lite tid/mån
Jo förmodligen är det så som du säger att det blir ett nej.
Angående tryggheten så tror jag att det funkar bra för mitt barn. Hon har lätt för att komma in i en ny grupp och leker fortfarande bredvid.
Kodia skrev 2009-07-11 20:29:07 följande:
Jag tror inte att det går! Behöver du vara borta flera dagar i sträck? Eller du kanske ändå måste åka hemifrån/komma hem när förskolan är stängd? I så fall finns det väl två alternativ:Låt någon hemma hämta och lämna barnet på dess vanliga förskola, och passa det övrig tid.Fixa barnflicka på studieorten. Kanske finns det fler i din studiegrupp som har barn, och som vill gå ihop, så det blir en liten grupp med barn.
De som kan passa mitt barn när jag är på studieorten bor alldeles för långt bort för att kunna hämta och lämna på vanliga förskolan.
Barnflicka på studieorten skulle kunna vara en lösning. Undrar bara hur mycket sådant kostar.