• Äldre 11 Jul 13:04
    2221 visningar
    2 svar
    2
    2221

    utomkvedshavandeskap pga miss vid operation!

    Hej!

    Jag vill bara kolla om någon annan har varit med om detta. Jag opererade bort en äggledare i samband med ett utomkvedshavandeskap i september på SÖS i stockholm. Allt är frid och fröjd, vi fortsätter att försöka bli med barn och det händer äntligen i maj att jag inte får min mens. I juni får jag åka ambulans till sjukhus med 1 liter blod i magen. Då har ägget kommit på rätt väg in i livmodern, men ut igen genom ett hål i livmodern (som tydligen inte var igensytt sen förra operationen) och sen satt sig på utsidan. Alltså, har någon annan varit med om detta? När man tar bort en äggledare, ska det läka ihop själv eller har de glömt att sy ihop? Känner mig lite arg, om nu detta beror på slarv.

  • Svar på tråden utomkvedshavandeskap pga miss vid operation!
  • Sunflo­wer4
    Äldre 11 Jul 13:33
    #1

    Inte varit med om det men vill bara sända en varm tanke till dig! Och detta bevisar än en gång vad jag redan visste efter att ha upplevt så många missar från läkare på det här området. Svensk sjukvård är otillförlitlig, oansvarig och många gånger rent livsfarlig. Känn dig trygg i att du kan bli gravid igen och nästa gång går det vägen. Men tala med läkare och kräv svar på hur det kunde bli såhär. Och orkar du så blanda in Socialstyrelsen. Läkare kommer undan alltför lätt i detta land. Kram och lycka till

  • ump
    Äldre 3 Sep 19:03
    #2

    Jag har inte varit med om just det du beskriver, men något liknande. Jag har haft en graviditet som satt sig i mitt snittärr (från mitt första barn) som sedan växt ut ur livmodern. Detta upptäcktes i juni och det är långt ifrån borta än. En väldigt obehaglig upplevelse som kostat mig mååånga sjukhusbesök. Hur har det gått för dig?

Svar på tråden utomkvedshavandeskap pga miss vid operation!