• ramone1

hjälper xylocain?

jag har sett xylocain nämnas flertal gånger och jag undrar om det verkligen hjälper? har du prova? vad hjälpte det emot?

• Svar på tråden hjälper xylocain?
  • grön banan
    ramone1 skrev 2009-07-11 13:33:21 följande:
    jag har sett xylocain nämnas flertal gånger och jag undrar om det verkligen hjälper? har du prova? vad hjälpte det emot?
    Smorde in mig i 5 min med denna salva för att kunna kissa o göra nr 2. Det hjälpte riktigt bra på ytan.
  • ramone1

grön banan skrev 2009-07-11 13:35:56 följande:

Smorde in mig i 5 min med denna salva för att kunna kissa o göra nr 2. Det hjälpte riktigt bra på ytan.
    okej vad sa dom på apoteket när du köpte det? fanns det i hyllorna eller fick du fråga?
    vad är det till för egentligen`?
  • grön banan
    ramone1 skrev 2009-07-11 13:37:07 följande:
    grön banan skrev 2009-07-11 13:35:56 följande:
    okej vad sa dom på apoteket när du köpte det? fanns det i hyllorna eller fick du fråga?vad är det till för egentligen`?
    Det är en bedövningssalva. Främst framtagen för insektsbett, men man kan även ta den före nålstick, även om Emla är bättre. Jag har använt Xylocain mot urinvägsinfektion också. Finns i hyllan. Frågade inte.
  • grön banan

Första gången jag testade den var faktiskt för smärtor vid samlag före graviditet.

• ramone1

grön banan skrev 2009-07-11 13:38:29 följande:

Det är en bedövningssalva. Främst framtagen för insektsbett, men man kan även ta den före nålstick, även om Emla är bättre. Jag har använt Xylocain mot urinvägsinfektion också. Finns i hyllan. Frågade inte.
    okej. tog du det för du var svullen i underlivet?
  • solskina

jag skulle inte kunna leva utan dena underbara salva.
    Vi har den till mycket:
    Myggbett
    brännesslor
    sår som kliar
    irriterad i underlivet

xyloproct och även xylocaingurgelgele är bra att ha hemma tycker jag.
    Xyloproct till analabesvär

gurgelgelen om man har ont i halsen. (recept)

• grön banan
    ramone1 skrev 2009-07-11 13:39:41 följande:
    grön banan skrev 2009-07-11 13:38:29 följande:
    okej. tog du det för du var svullen i underlivet?
    Vi skrev nog om varandra nu.
  • ramone1

Philips mamma skrev 2009-07-11 22:14:15 följande:

Den är jättebra, använt den efter förlossningen med dottern då jag syddes en timme.
    okej den får ner svullnaden lite då så man slipper känna att de trycker när man sätter sig? och tar de bort värken ?
  • grön banan

Ja, det är xyloxcain de sprayar när de syr efter förlossning. o sen spruta om jag minns rätt. Man kan även få det som munskölj före bedövningsspruta hos tandläkaren.

• babyhappy

Jag använde det varje dag i typ två veckor efter FL för att "bedöva" där nere. Mkt bra!

• fundileraren

jag använde den oxå fick m en tub frånn bb faktiskt o det hjälpte jättemycket... underlättade att kissa utan att det sved osv..underbar var deen.. använde den dem 3förstav efter förlossningen sen behövde jag den inte mer... fanns bakom disken på apoteket...

Svar på tråden hjälper xylocain?