• CinnamonGirl

Laser eller bläckstråle?

Måste införskaffa en ny skrivare. Har en stor klumpig färglaser idag, men vill ha nåt mindre som får plats på skrivbordet.

Vet inte riktigt vad jag ska satsa på dock... en svartvit laser eller en bläckstråle som skriver ut i färg... Nån som vet vilken typ som är mest åldersbeständig?

Someday my ship will come in, but with my luck I'll be at the airport.
  • Svar på tråden Laser eller bläckstråle?
  • Mooki

Skriver man inte ut ofta brukar en bläckstråla torka igen, har själv tröttnat på bläck och övergått till s/v laser - så vet jag iaf att den funkar när jag väl behöver den.

• Drakfisk

Aldrig mera bläckstråle! Detta eviga bytande av färgpatroner som antingen tagit slut eller torkat igen är något man inte ska utsätta sig för i onödan

Kan du inte flytta din nuvarande printer så den står någon annanstans än på skrivbordet? Typ på golvet eller nåt?

• Ulf Harrys Farsa

Finns sjukt små färglasers idag, dock kostar ofta en ny Trumma mer än skrivaren den dagen som trumman ska bytas.

• CinnamonGirl
    Drakfisk skrev 2009-07-15 09:02:50 följande:
    Aldrig mera bläckstråle! Detta eviga bytande av färgpatroner som antingen tagit slut eller torkat igen är något man inte ska utsätta sig för i onödan Kan du inte flytta din nuvarande printer så den står någon annanstans än på skrivbordet? Typ på golvet eller nåt?
    Jag har haft bläckstråle tidigare och kommer ihåg hur bökigt det var...

Lasern jag har nu är hyrd och ska returneras tillsammans med datorn eftersom avtalet går ut. Hade den skrivaren på golvet med gillar det inte eftersom det blev så svårstädat!
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Mooki

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-07-15 09:11:49 följande:

Finns sjukt små färglasers idag, dock kostar ofta en ny Trumma mer än skrivaren den dagen som trumman ska bytas.
    Fast oftast har en ny toner högra kapacitet än den som levereras med skrivaren när den är ny.
    Tror vår levererades med en toner som klarade 1000 ark, nya tonern ska ge 3000 ark och kostade runt 700kr på kjell.com (till en Brother-skrivare).
  • Ulf Harrys Farsa
    Mooki skrev 2009-07-15 13:24:43 följande:
    Ulf Harrys Farsa skrev 2009-07-15 09:11:49 följande: Fast oftast har en ny toner högra kapacitet än den som levereras med skrivaren när den är ny. Tror vår levererades med en toner som klarade 1000 ark, nya tonern ska ge 3000 ark och kostade runt 700kr på kjell.com (till en Brother-skrivare).
    Jo alldeles riktigt, Men Trumman"den som trycker" kostar ofta 3-5.000:- alltså så får dom sälja en ny skrivare istället ;) marknadsandelar upp, tillverkaren nöjd ;)
Svar på tråden Laser eller bläckstråle?