• Jensine

Begagnade kläder?

Ngn som vet var man kan köpa beg. tvillingkläder -finns det ngn spec. site? Tycker att det är helt OK att ha beg. kläder, men märker att jag gärna vill att våra killar ska ha likadana el. åtm matchande (typ omvända färger i mönstren) & på tradera & Blocket finns det inte mycket.

• Svar på tråden Begagnade kläder?
  • spacebeare

har inte POP en beg avdelning på sin site?
    annars skulle jag vänta tills klädbytardagarna kommer igång till hösten
    www.kladbytardag.nu/

• Carr0n

Synd att du inte bodde i närheten utav mig.. då hade du fått mina

Men på tradera brukar jag se att dom säljer paket med tvillingkläder ibland.

• mammamutilltre

Jag har ibland lagt ut mina killars kläder på blocket och polarn o pyrets köp o sälj.
    Har nån gång lyckats hitta likadana till mina killar med men inte så ofta.
    Annars har jag gett bort mkt till en annan tvillingmamma.

• MuffinCake

Jag brukar sälja kläder efter mina tvillingar på Tradera

Har dock ingenting ute just nu, men du kan ju alltid göra en sökning - säkert fler som säljer tvillingkläder.

• Jensine

ska kolla in länkarna ni skickat - det där med klädbytardagar verkar ju kul, tyvärr inget i Dalarna just nu...

• Dixie

i Malmö vet jag att det brukar finnas tvillingloppis - det borde ju finnas på fler ställen!

• tjorven80

kolla din lokala tvilling klubb kanske.. ja har problemet åt andra hållet.. ja har svårt att sälja till folk med tvillingar.. ofta e det enkel barn..
    men ja brukar sälja en del på blocket och tradera

• näradig
    Jensine skrev 2009-07-11 15:38:43 följande:
    Ngn som vet var man kan köpa beg. tvillingkläder -finns det ngn spec. site? Tycker att det är helt OK att ha beg. kläder, men märker att jag gärna vill att våra killar ska ha likadana el. åtm matchande (typ omvända färger i mönstren) & på tradera & Blocket finns det inte mycket.
    annonsera efter någon med tvillingar som ligger storleken över och erbjud dig att köpa deras kläder.
  • Mammanina

Hej Jensine! Jag har begagnade pojktvillingkläder (och saker: babygungor, pulkor etc) till salu. Bor i södra Dalarna.

• Anki85

synd att det inte var tjejer du hade, ska precis lägga ut alla tjejernas kläder på tradera eller blocket. har inte bestämt mig riktigt än.
    från stl 50 upp till stl 80

• Tussens mamma

tradera är bra. nu matchar ju mina tjejers kläder varandra max en gång per år (julafton), men ändå.

• sofieh1

hej jag har tvillinggrabbar själv och har ganska mycket begagnade kläder beroende på vad du ska ha för storlek??jag bor i närheten av norrköping om du är intresserad??

• TesseT

Hej!

Här är en klädtokig tvillingmamma till.
    Jag älskar barnkläder och klär oftast mina killar i matchande kläder. Handlar mycket begagnat vilket jag tycker är utmärkt i både miljösynpunkt och ekonomiskt!
    Är det någon som är intresserad av köp/sälj?

Jag har kläder mest i strl 74-86 och önskar själv kläder i storlek 98 och uppåt!! 

¤ Ingenting är omöjligt¤ bara mer eller mindre besvärligt // TesseT
Svar på tråden Begagnade kläder?