• LinaåBullen

Måste man tvätta spjällskydd och gosdjur också?

Hej hej ..
    I går satt sambon och jag å funderade på en sak ..
    Måste man tvätta spjälskydd och alla gosdjur?
    Lakan påslakan och kläder vet jag ..men ska det vara nödvändigt att tvätta spjälskyddet ??
    Å vilket tvättmedel ska man ha?
    Tacksam för svar

• Svar på tråden Måste man tvätta spjällskydd och gosdjur också?
  • Medde

Nej, jag tycker inte det.
    Fast om det luktar plast från förpackningen eller om det är begagnat skulle jag tvätta det.
    -Använd ditt vanliga tvättmedel och byt ut det om bebben reagerar, så sa en kompis till mig!

TIPS!!! Bebbens tigergosdjur "Tigge" som väntar å längtar, ska få sova med oss i sängen för att få vår lukt!

//Medde

• dcy

Hej du!
    Jag har tvättat allt utom spjälskyddet! Jag fick höra att spjälskydd kunde tappa formen om man tvättade det...
    Jag har andvänt olika tvättmedel och sköljmedel men dom har alltid varit parfymfria!
    Lycka till

• dcy

Medde: jag brukar sova med bebbens snuttefilt för att den ska få min doft...

• gummibears

dcy: Isåfall måste det vara dålig kvalitet på spjälskyddet om dom skulle tappa formen i tvätten. Har tvättat alla mina o dom ser likadana ut efter tvätt. Dom är ju gjorda för att kunna tvättas.

• LinaåBullen

Tack för tipsen
    Jag tvättar allt utom spjälskyddet det kan vi hänga ut 1 dygn så det inte luktar skumt
    Sambon vela inte tvätta spjälskyddet han sa också att det kan bli konstig form mm ..vi har ett spöket laban spjälskydd

• Paddington

"Lånar" tråden till en egen fråga... Hur gör man med vagnen? Ska man ta loss allt och tvätta det innan? (Den är helt ny.) Kan väl inte behövas va? Bebisens hud kommer väl inte så ofta i direktkontakt med vagnens tyg för oftast har de ju kläder på sig när de ligger i den. Speciellt eftersom jag väntar en decemberbebis.

• LinaåBullen

paddington låna på du hehe
    Jag ska inte tvätta vagnen i alf .. jag menar man kan väl inte hålla på å tvätta precis allt?

• OopsyDaisy

Jag tvättade mitt spjälskydd för det luktade så starkt av kemikalier och det tappade inte formen alls utan höll sig jättefint.

• OopsyDaisy

Just det! Näää, gosedjur känns lite överdrivet att tvätta tycker jag...

• Mårbackapelargonen

Jag tvättade inte ett gosdjur, och lillkillen reagerade jättekraftig och fick utslag. Tvätta allt, men vet inte hur känsligt barnet är.

• Toka2

OopsyDaisy: De flesta barn gör ju sitt bästa för att tugga i sig sina gosedjur vid ett eller annat tillfälle, och då tycker jag att det känns tryggast att tvätta gosedjuren. Förutom risken för kontaktutslag.

Svar på tråden Måste man tvätta spjällskydd och gosdjur också?