• Cotton Candy

Vilken Eye Q?

Har två killer - en på 3 år och en på 14 mdr.
    Jag har tidigare gett Eskimo kids till äldsta killen men har hört mycket bra om Eye Q och tänkte därför köpa det och ge båda pojkarna. Men vilken ska man köpa? Flytande, kapslar eller tuggisar?? Finns det särskilda produkter för barn eller ger man vuxenoljan fast i mindra dos?

Tacksam för svar! {#lang_emotions_flower}

• Svar på tråden Vilken Eye Q?
  • Myran 08

Till min son som är 16 månader ger jag flytande Eye Q med citron smak, ger 10 ml istället för 15 ml. Vissa ger 15 ml och vissa ger 10 ml. Men till din stora pojk kan du ge tuggisar, det vet jag många som ger till barn som är runt 3 år.

• EsMamma

Du kan maila och få smakprov på iallafall tuggisar, det kostar ju en slant att köpa en hel förpackning om de sedan inte vill äta.

info@iqmedical.se har jag för mig att det är.

• Cotton Candy

Tack för era svar.
    Jag gav min äldsta son flytande Eskimo kid - i vällingen på kvällen och det gick bra, han drack det gärna. Därför funderar jag nog mest på den flytande. Vart brukar ni köpa fiskoljan? Har kollat lite på nätet men är det verkligen billigare när det tillkommar frakt?

• Myran 08

Oftast köper jag på life men då får jag betala 215 kr för en flaska. Men jag ska börja beställa så jag får fri frakt då blir det billigare.

• Cotton Candy

Tack för alla svar. Jag beställde en flaska flytande med citron smak från Topformula.se och betalade 203kr incl frakt och leverans dagen efter. Än så länge accepterar mina pojkar oljan så det är ju bra.

Kollade runt på lita olika hemsidor. Bodystore.nu har fri frakt om man beställer för över 500:- så det är ju bra - med tanke på att man ska ge 15 ml de första tre månaderna då tar en flaska ju slut himla fort med två barn som ska ha! Blir nog att bleställa fler åt gången nästa gång.

• Monalisan

första tre månaderna? första 12 dagarna står det man ska ge 15 ml o sen 5 ml....på den flytande

jag beställde på bodystore 170 el 180 spänn för en flaska

• Trollet Ludenben
    Monalisan skrev 2009-07-18 18:50:52 följande:
    första tre månaderna? första 12 dagarna står det man ska ge 15 ml o sen 5 ml....på den flytande jag beställde på bodystore 170 el 180 spänn för en flaska
    första 12 veckorna är det
  • Monalisan

läste nu såg d.....attans haha dte blir dyrt d

• Trollet Ludenben

Ja, den är svindyr. Vi blev ordinerade av läkare den stora dosen ett 1/2 år till efter de 12 veckorna. Rena råneriet men om man beställer på nätet kommer man ju billigare undan än köp i butik. 219 kr kostar den på en life-butik

• Monalisan

trollet......varför blev ni ordinerade eye q`? om man får fråga ja riktigt dyrt o inte jättemycket billigare på nätet heller :/

• Trollet Ludenben
    Monalisan skrev 2009-07-18 20:40:30 följande:
    trollet......varför blev ni ordinerade eye q`? om man får fråga ja riktigt dyrt o inte jättemycket billigare på nätet heller :/
    Jag hade missat detta inlägget. Såg den nu när jag rensade bland favoriter... förlåt. Hoppas att du har kvar den så du ser svaret

Min son har svår ADHD och många med detta funktionshinder blir delvis hjälpta av omega3, inte vilken som helt utan det är några få sorter som ska användas för detta ändamål och vi har eye-q. Man får det odrinerat oftast innan man testar riktig medicin.
  • Moflo

Har också en son som är 7 år med ADHD som äter EyeQ, fungerar kanonbra, både för honom och för oss. Vi har kört med kapslar hela tiden och de har jag köpt på bodystore.com, mycket billigare där faktiskt än i hälsokostbutiken.

Svar på tråden Vilken Eye Q?