• Nettusen

en viktig fråga ang CLEARBLUE ÄLTEST (digital)

Jag har en fråga?!?!?!
    har försökt hålla koll på när jag ska ha min ägglossning men har upptäckt en anna sak...
    har provat i 15 dagar varje dag men det digitala testet visar negativit...

men nu kommer frågan!
    på själva teststickan man stoppar in e "mackapären" har två tydliga blåa streck? vad betyder detta... har läst på lite andra ställen att det kan betyda att man är gravid... har nämligen redan gått över ägglossningen det vet jag för jag har typ samma varje månad men ändå ingen max stegring i diditalrutan... utan den visar negativt... skumt detta... kanske beror på att det inte har gått så läng tid tänkte jag!
    vill ha svar nu om någon annan har haft det som jag!
    kramilur mig

• Svar på tråden en viktig fråga ang CLEARBLUE ÄLTEST (digital)
  • Izabelle80

hej

jag får samma också när jag tar ut stickan , två blå streck, men jag har aldrig hört att det betyder att man kan va gravid... så det vill jag också veta :) Om det kan vara så

• Cecese

Strecken på stickan betyder ingenting utan är bara en reakion på urinen och de ämnen som finns i stickan. Det gäller både digitala graviditetstest och ägglossningstest. På digitala testen kan man bara läsa av resultatet i fönstret på testet och inget annat, det är liksom det som är meningen med att köpa ett digitalt test. Om man vill kolla stickor och tyda hit och dit är det bättre att köpa vanliga test.

• Nettusen

har läst lite andra härifrån som har varit ikonakt med clearblue och testet kan ju visa att man är gravid för den visar gravid hormonerna me... konstigt detta... dom säger ju att två streck är en början till ägglossning fast det kan vi inte vara två straka streck i 15 dagar... tog gravtest igår men det va negativt... kan ju vara för tidigt.... äää blir galen på detta....

• villhabebbe

ok, varför skulle ett ägglossningstest kunna visa på positiv graviditet, nyfiken? Funderar du över om du är grav köp gravtet ist för att spekulera man blir bara besviken...hoppas iallafall att du är gravid men glöm ägglossningstestet för din egen skull och köp ett riktigt test för koll av grav. Lycka till.

• Trynträ

Hur vet du att du alltid har ÄL? Får du alltid mens ungefär vid samma tidpunkt? Jag har sällan ÄL men de ggr jag får ont vid sex och som mensvärk och gör ett test med CB digital så visar det stegring så då vet jag att jag har ÄL på g.

Om du tror att du är gravid så är det ju bäst att ta ett gravtest så slipper du leva i ovisshet. Har dock inte heller hört att man får två streck om man är gravid. Kolla så det inte är två streck innan du gör testet också för stickorna kanske ser ut så innan testet är gjort och om det är stegring så kanske strecken är ungefär lika starka.

Om du haft ÄL och inte är gravid så kommer mensen ca två veckor efter ÄL.

• Nettusen

jo jag vet men om man ringer till clearblue så säger dom att om man testar väldigt tidigt så kan man se om man är på väg att få ÄL för strecken blir strakare... och clearblue visar även om man är gravid tyvärr sa dom... och om man googlar så är det jättemånga som har haft det så... för ÄL test kan inte skilja på dom olika hormonen... så sa dom i allafall....

• Nettusen

jag tog ett gravtest igår... men det va negativt... men jag ska kolla om några dagar igen... om man googlar så e jag ju inte ensam om att vara me om detta.... spännande... men jag har inget tålamod bara hihi...

• Izabelle80

tror du att du är gravid då ?

Jag får också neg på gravtest , men som jag sa två blå streck

Jag kan heller inte vänta ... så jobbigt med all denna vänta...

• Nettusen

jag vet inte känner mig gravid men detta blir mitt tredje barn i så fall... så jag ju hur jag känner mig när jag e gravid... jag kanske inbillar mig för att jag vill... skengravid kanske ? haha... jag vet inte men jag tycker det är skumt me dessa ÄL test... stämmer ju inte på mig...

• Izabelle80

Jag fick mf i maj , och kommer inte alls ihåg när jag började känna mig gravid, är så irriterad på det , hade ömma bröst och halsbränna , växtvärk,men kan inte komma på när detta började , innan eller efter bim, kommer heller inte på om jag plussade före eller efter bim.

Vill så gärna va gravid nu och testad helva veckan, en vecka innan bim :)

• Nettusen

fy då... ja då hoppas vi på plus snart! :) om du googlar så hittar du massor som har tagit clearblue digitaltest och det har varit två streck och dom har varit gravida... man ska väl inte hurra i förväg men det hade varit kul! får hålla mig en vecka till och sen testa igen! kostar ju så mkt hela tiden att kolla!

• Izabelle80

Jag har köpt billiga tester , från testlagret ,bara för att kunna testa lite extra :)

Men gillar dock clearblue bäst, men tänker spare det tills jag har bim, på tisdag , så till dess får det bli testlagret ...

tror dock mensen kommer, tycker man borde känna lite mer i kroppen om man e gravid nu , men jag hoppa siaf att vi båda e graida :)

• Izabelle80

Verkar iaf som att min mens kommer idag , så då stämmer det nog inte med dom två blå strecken :(

• Nettusen

ok synd :( vi får väl se hur det e med mig då... lycka till!!!

• Izabelle80

näe det kom inget , undra vad som hände , jaja då finns det lite hopp iaf :)
    När skall du testa igen ?

Jag skall göra imorrn ...kan inte hålla mig tills tisdag så testar nog båda dagarna...

börjar dock undra om dom testen som jag köpte är bra eller inte

• Izabelle80

näe, det blir nog inget ändå , mensen e bara otroligt trögstartad denna gång ...suck..men bara på de igen :)

Lycka till :)

• flizis
    Nettusen skrev 2009-07-11 23:02:24 följande:
    fy då... ja då hoppas vi på plus snart! :) om du googlar så hittar du massor som har tagit clearblue digitaltest och det har varit två streck och dom har varit gravida... man ska väl inte hurra i förväg men det hade varit kul! får hålla mig en vecka till och sen testa igen! kostar ju så mkt hela tiden att kolla!
    Innan mitt mf blev jag just nyfiken på denna fråga och testade med cb digitala äl test, visade på äl och de två strecken var ungefär lika starka, men då var jag ju inne i v 5, om de visar positivt före ett grav test vet jag inte....får testa det nästa gång kanske .
  • Nettusen

*puffar* ingen mer som varit med om detta??

Svar på tråden en viktig fråga ang CLEARBLUE ÄLTEST (digital)