Synkronicitet- slumpen är ingen tillfällighet!
Läser just nu en bok som heter "Slumpen är ingen tillfällighet". Undrar om det finns någon/några på FL som är intresserade av att dela med sig av historier som känns osannolika men likväl har hänt! Eller berättelser om tur när den behövs som mest, världen är liten-händelser eller när man tänker på en person man inte sett på länge och så vips står han/hon framför en på Ica en timme senare. Det har hänt mig många gånger och här är några smakprov;
Efter en jobbig händelse i min familj, och jag var gravid, gick jag ute på stan, tänkte på min mormor (som gick bort för några år sedan) att jag hade behövt henne just då i den stunden. Jag stannade, grät och plötsligt kände jag ett lugn inom mig. Vänder mig om och står utanför en butik med en skylt med stora bokstäver med hennes efternamn på!
Åkte till Australien som 19åring, kände mig ensam. På första backpacker-hotellet jag kom till stod plötsligt en tjej jag jobbat med hemma i Sverige ett halvår tidigare, på andra sidan jordklotet... så glad jag blev! Världen är liten
Massor av gånger har jag tänkt på min mamma eller pappa och så har de ringt just i den sekunden, händer aldrig med andra människor, bara dem.
När jag var gravid fick vi dåligt resultat på KUB-test, min sambo skulle resa iväg samma dag vi fick beskedet. Hans nummer ligger inlagt både under hans namn och längre ner i listan som ICE (In case of emergency). På kvällen när allt kändes skit ändrade sig alla hans sms från avsändare med hans namn till avsändare ICE samtidigt som han skickade ett sms där det stod "Allt ordnar sig". skumt va! har aldrig hänt tidigare och moderkaksprovet efteråt var normalt.
Ja ni fattar....