• Anonym (orolig)

Stesolid och alkohol?

Min man har ikväll druckit 7 folköl, 3.5or. och sen tagit 2 stesolid.
    Är detta farligt eller är det för lite alkohol för att det ska bli farligt?

Är väldigt orolig. Kommer inte fram till sjukvårdupplysningen heller..
    så tänkte jag frågar er..ni brukar veta mycket..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-12 00:03
    Har pratat med dom nu.

Dom sa att det borde inte vara någon direkt fara. Men att jag ändå ska hålla koll på han under natten så han andas..

Fan vad arg jag blir..

• Svar på tråden Stesolid och alkohol?
  • Anonym (xxx)

Tror nog inte det är ngn risk för hans liv men det är ju inte att rekommendera att blanda alkohol och tabletter.

• Anonym (fd narkoman)

Anonym (orolig) skrev 2009-07-11 23:21:49 följande:

Min man har ikväll druckit 7 folköl, 3.5or. och sen tagit 2 stesolid.Är detta farligt eller är det för lite alkohol för att det ska bli farligt?Är väldigt orolig. Kommer inte fram till sjukvårdupplysningen heller..så tänkte jag frågar er..ni brukar veta mycket..
    Ja man ska ju inte blanda. Jag är själv en fd narkoman, och visst jag blandade tab med alkohol. Man kan få andningstsillestånd, men nu är ju inte 2 steoslid nån jättedos precis. Så tror de går bra, men säg till han att inte blanda. Tab och alkohol hör inte ihop.
  • Anonym (orolig)

Tror inte han gjorde det med mening. Vi är på väg att separera och så..så han mår skit..tog nog stesoliden utan att tänka sej för.

Men kan det hända nånting med han nu? ska jag vara vaksam över nått?

• Anonym (fd narkoman)

Anonym (orolig) skrev 2009-07-11 23:27:39 följande:

Tror inte han gjorde det med mening. Vi är på väg att separera och så..så han mår skit..tog nog stesoliden utan att tänka sej för.Men kan det hända nånting med han nu? ska jag vara vaksam över nått?
    De ska vara att han somnar då, men du beh nog inte oroa dig. Men upplys han gärna om stesoliden, så att han inte gör samma nästa gång, han mår dåligt. För det är inge lösning.
  • Anonym (xxx)

Det finns ju alltid en viss risk att andningen kan påverkas men jag gissar att din man ätit stesolid förr och har utvecklat tolerans mot dem. Så ngn fara för hans hälsa tror jag inte det är.

• Anonym (orolig)

Nej det är just det han inte har. han har tagit ca 10 (MAX) utspritt på ca 1år..han är inte van att äta dessa..

Har redan förklarat för han om blandning...och han vet själv också..

Blir så jävla nojjig för sånt här...fan!

• Anonym (fd narkoman)

Anonym (orolig) skrev 2009-07-11 23:33:06 följande:

Nej det är just det han inte har. han har tagit ca 10 (MAX) utspritt på ca 1år..han är inte van att äta dessa..Har redan förklarat för han om blandning...och han vet själv också..Blir så jävla nojjig för sånt här...fan!
    l
    Förstår de, men du kan nog slappna av. Som sagt 2 stesolid är ingen hög dos. De jag tror, är att han somnar.
  • Anonym (orolig)

Okaj. det var två 5mg , men det kanske är lite ändå?

• Anonym (fd narkoman)

Anonym (orolig) skrev 2009-07-11 23:36:12 följande:

Okaj. det var två 5mg , men det kanske är lite ändå?
    Ja de är ingen hög dos, dessa finns ju som 10 mg med. Men va de nu är för styrka, så att blanda är inget man ska. Men är nog ingen fara.
  • Anonym (orolig)

gick ut och kollade till han nu..då låg han med halva kroppen utanför soffan och hans andning låter andsträngd..fan kan inte somna nu ju..

Svar på tråden Stesolid och alkohol?