• shadowstorm

Hur länge kan man gå med värkar?

Hur länge kan man gå med värkar?

har haft värkar sedan tio tiden men de vill inte bli regelbundna ibland kommer det ungefär var 10 min och ibland över 30 min emellan. Så jag vet ju att jag inte gått länge än, men jag undrar hur länge kan man ha värkar?

Gravid med en liten pojke i vecka 40 ♥
  • Svar på tråden Hur länge kan man gå med värkar?
  • Liddi

Jsg hade oregelbundna värkar i två dygn innan de satte igång "på riktigt"

• shadowstorm
    mills skrev 2009-07-12 15:13:01 följande:
    Jsg hade oregelbundna värkar i två dygn innan de satte igång "på riktigt"
    Jippie ;P Men det finns ingen direkt längd man får gå med värkar innan man måste ringa in på förlossningen? För jag känner att detta är inte förvärkar som jag haft senaste veckorna utan detta måste vara värkar.
  • mama06

det hade jag oxå velat veta =)
    Har haft oregelbundna från 9 igår kväll...

• Liddi
    shadowstorm skrev 2009-07-12 15:23:43 följande:
    Jippie ;P Men det finns ingen direkt längd man får gå med värkar innan man måste ringa in på förlossningen? För jag känner att detta är inte förvärkar som jag haft senaste veckorna utan detta måste vara värkar.
    Ingen aning men förlossningsvärkarna ska väl vara regelbundna? Har ingen vidare koll på vilka olika värkar som finns Jag hade iallafall oregelbundna värkar men aldrig mer än 10 min mellan och som inte gick över med varmdusch osv....Men jag var i v 33 så jag blev inlagd och bara nerkörd till förlossningen när det blivit "förlossningsvärkar"
  • shadowstorm
    mills skrev 2009-07-12 15:31:51 följande:
    Ingen aning men förlossningsvärkarna ska väl vara regelbundna? Har ingen vidare koll på vilka olika värkar som finns Jag hade iallafall oregelbundna värkar men aldrig mer än 10 min mellan och som inte gick över med varmdusch osv....Men jag var i v 33 så jag blev inlagd och bara nerkörd till förlossningen när det blivit "förlossningsvärkar"
    Men dessa går inte över med varken tabletter eller bad, plus förvärkar ska väl ge med sig efter bara ett kort tag, någon timma eller så? Jag är verkligen inte den kunniga så därför undrar jag. Måste värkar vara regelbundna?
  • Liddi
    shadowstorm skrev 2009-07-12 15:34:22 följande:
    Men dessa går inte över med varken tabletter eller bad, plus förvärkar ska väl ge med sig efter bara ett kort tag, någon timma eller så? Jag är verkligen inte den kunniga så därför undrar jag. Måste värkar vara regelbundna?
    mm då är det sånna värkar jag hade...så de kan nog sitta i ett tag och Du känner när det är de "riktiga" värkarna, de är regelbundna och är 100 gånger värre Men ring och fråga om du är osäker...plus att det kanske är bra att de är beredda på att du kommer dyka upp inom en framtid
  • mama06

har läst att om det bara är förvärkar ger dom med sig när man är uppe o rör sig..
    fast jag vet inte hur det stämmer..

• Liddi
    mama06 skrev 2009-07-12 15:57:00 följande:
    har läst att om det bara är förvärkar ger dom med sig när man är uppe o rör sig.. fast jag vet inte hur det stämmer..
    Ja jag har åxå hört att Förvärkar är sånna som går över med tabletter och varmt bad osv. Men det gör ju inte de här som man hade innan de "riktiga" regelbundna värkarna så jag vet inte vad de här värkarna ska kallas...det är ju Värkar men de har ju liksom inte "kommit igång än" eller hur man ska säga Men de kommer nog hålla på tills det är dax och det verkar ju kunna ta ett tag. Jag trodde ju att mina skulle gå över och jag kunde åka hem från sjukhuset på morgonen men 2 på natten gjorde det så jäkla ont och då hade jag öppnat mig och kördes ner till förlossningen.
  • MejaKiZnic
    shadowstorm skrev 2009-07-12 15:11:47 följande:
    Hur länge kan man gå med värkar? har haft värkar sedan tio tiden men de vill inte bli regelbundna ibland kommer det ungefär var 10 min och ibland över 30 min emellan. Så jag vet ju att jag inte gått länge än, men jag undrar hur länge kan man ha värkar?
    Jag hade nog värkar i två dygn innan det börja sätta igång, nästa dag var hon ute
Svar på tråden Hur länge kan man gå med värkar?