• Anonym (Hårig)

Vaxat underliv, hur ont gör det?

I nästa vecka kommer min "kille" hem från semestern. Jag tänkte överraska honom med ett vaxat underliv, men det verkar ju sjukt läskigt.

Kom med erfarenheter! Dör man av smärta? Hur lång tid tar det? Framförallt, var i Stockholm kan man göra det?

• Svar på tråden Vaxat underliv, hur ont gör det?
  • snarret

Jag gjorde det för första gången för ett par veckor sen, och det gjorde inte alls lika ont som jag väntat mig. Var inte alls särskillt farligt..

• timri

Det gör ont, det kan man inte komma ifrån. Men inte så farligt som jag först trodde, man överlever . Runt 15-20 min har det tagit för mig, går rätt fort. Har inget ställe i Stockholm att tipsa om, stället där jag brukade göra det finns inte kvar.

• Anonym (Hårig)

Då kanske man ska våga sig på att testa det hela då. Förhoppningsvis bör ju också jag överleva det hela

Är det något man bör tänka på innan och efter?

• Mejk

Detta undrar jag också! Men vart ska man gå?

• Samsmamma

hahaha första och andra gången tyckte jag det gjorde vansinnigt ont, värre än att tatuera sig på överarmen.

Om du är känslig i hyn så se till att göra det några dagar innan han kommer, för en del (som jag) blir supersvullna i huden och är ordentligt öm i något dygn efteråt.

Men det blir snyggt sen, verkligen. Och håller länge. Om du sedan vaxar med absolut max 8 veckors mellanrum så kommer inte rötterna hinna växa till sig ordentligt och det kommer att göra mindre och mindre ont för varje gång. Jag vaxade med ungefär 5-6 veckors mellanrum och det blev verkligen bättre för varje gång.

• Anonym (Hårig)

Tutity: Då kanske man bör boka tid snart då

Hur långt bör håret vara innan?

• Samsmamma

Anonym (Hårig) skrev 2009-07-12 17:09:26 följande:

Tutity: Då kanske man bör boka tid snart då Hur långt bör håret vara innan?
    Ca 5mm - 1cm är lagom. Det kan såklart vara längre också men om det är mycket kortare blir det svårt att få samma grepp i klistret och då måste hon dra flera gånger på samma ställe.

Förbered dig med ett par sköna bomullstrosor och tänk igenom hur mycket du vill ta bort. Själv gjorde jag halvbrasiliansk, tog alltså bikinilinjen plus lite till och så en del ovanför. Många klarar ju utan problem att ta bort allt hår, andra får svamp när det blir för tätt i trosorna. Det vet du ju bäst själv, men det kan vara bra att tänka igenom för när de börjar så kör de på :)
Svar på tråden Vaxat underliv, hur ont gör det?