Kylvagn / Kyldisk att ha på marknad?
Någon som vet var man finner en sådan? Om man har tänkt stå på marknad och sälja saker som behöver kylas. Typ som en glasskyl eller nåt....
Var sjutton ska jag leta om jag vill hyra en sån?
Någon som vet var man finner en sådan? Om man har tänkt stå på marknad och sälja saker som behöver kylas. Typ som en glasskyl eller nåt....
Var sjutton ska jag leta om jag vill hyra en sån?
En liten puff på denna...
Börja med att ansöka om de tusen tillstånd du behöver först innan du köper en kyldisk :(
Jaså du, det är på det viset, att man måste....hmmm...det e så krångligt med allt, så usch.
En vän till mig köpte en liten kyl för att sälja glass och läsk på stranden för en massa år sedan och det var mer jobb med att ansöka om tillstånd och leta fakta om hur reglerna såg ut än att faktiskt stå och sälja glassen.
Detta var några år sedan och det har knappast blivit bättre.
Just i sommar så har väldigt många små fik och kiosker, typ hembygdsgårdar och sådana sakerm fått slå ingen eftersom de inte klarar att nå upp till de nya eu-kraven för att sälja livsmedel.
Så en frisk och levande matkultur på gator, torg och badplatser kommer vi aldrig att få se igen. När jag var 5 år så köpte brukade min morfar alltid köpa en varmkorv åt mig när vi hade varit och badat tillsammans. Det kan nog mina framtida barnbarn glömma.