• Nela

Så ont i benen, någon som känner igen sig?

Har så himla ont i benen sen igår att jag knappt kan gå. Hade ont innan också men det var inte lika farligt som nu. Jag kan ta mig runt lite långsamt hemma men längre än så går inte! Det är så himla jobbigt att inte kunna göra något alls! Mest ont gör det vid mina knän och när jag ska böja mig ner tex. när jag tar på mig strumpor. Vad ska jag göra? Hur ska jag klara av vardagen om det fortsätter såhär?

• Svar på tråden Så ont i benen, någon som känner igen sig?
  • Frejja

Jag har också haft ont i benen, men framför allt i fötterna. Har även fått en åderbrock, och de är verkligen inte vackra. Använder stödstrumpor, som hjälper lite grann, men inte helt. Har du provat sådana? Går att köpa på Apoteket. Om benen är svullna och så, så hjälper det i alla fall något.

• lancrox

har oxå ont i benen å i morse när jag skulle stiga upp ur sängen fick jag kramp! det var hemskt..det bästa är att använda stödstrumpor samt ha benen i högläge när man sover samt om man ligger i soffan etc..massage hjälper om man ber snällt till maken ;)

• Nela

Tack för tipsen! Men jag har provat allt det... det funkar bara lite för stunden sen är det samma sak så fort jag rest mig upp. Jag är lite svullen men om höfterna, och värken känns som extrem träningsvärk... är det någon som har känner igen sig i detta? Jobbigt...

Svar på tråden Så ont i benen, någon som känner igen sig?