Har du tvättmaskin?
Har du tvättmaskin hemma?
Vilken märke?
Toppmatad eller frontmatad?
Är du nöjd?
Jag går och funderar på att köpa tvättmaskin innan den lill* dyker upp(kläms ut!)... Behöver tips! :)
Har du tvättmaskin hemma?
Vilken märke?
Toppmatad eller frontmatad?
Är du nöjd?
Jag går och funderar på att köpa tvättmaskin innan den lill* dyker upp(kläms ut!)... Behöver tips! :)
Jepp, vi har en Bosch WFL 2200, frontmatad och jag är jättenöjd!
Jag hade inte klarat mig utan tvättmaskinen, tros att vi bor två portar från tvättstugan...
Japp!
En Siemens frontmatad. Jag är väldigt nöjd. Större trumma än normalt, det valde vi till när vi byggde huset, och det kan jag verkligen rekommendera. Siemens och Bosch verkar vara exakt samma modeller förresten.
en LG, för sju-kilo tvätt , med AAA-betyg - frontmatad och med direktdrivning på trumman=färre vibrationer. Och med timer så att vi kan hänga tvätten precis när vi vaknar eller när vi kommer hem från jobbet = undviker sena kvällar. Rejält uppköp mot den gamla husqvarnan som travade runt på tvättrumsgolvet konstant.
Ja, timer är väldigt bra! Det har vi också. Men ska inte låta tvättmaskinen gå när man inte är hemma, har man otur (som min mans arbetskamrat) så kan det bli översvämning eller så kan maskinen börja brinna, även om den är ny.Alltså: INTE maskinen igång om du är borta!
Man ska också slå av vattenkranen till diskmaskinen när man inte använder den också men hur ofta kommer man ihåg det .... När det gäller brand så har vi kopplat den över en jordfelsbrytare. Risken finns ju alltid att tvättmaskinen kan börja läcka under de två timmarna den går ändå - så vi brukar chansa (och har dessutom flera golvbrunnar i tvättstugan). Lite OT eller....
Jag är alltid jättenoga med vattenkranen både till tvätt-och diskmaskin! Ännu mera OT!
ja jag har en tvättmaskin.. *springer och kollar märket* =)
" Huskvarna qw 1275 " frontmatad
Den funkar bra =) det blir rent och den centrufugerar bra, har aldrig krånglat.. har iofs bara haft den ett år =) drar lite el
ska man slå av kranen?... oj det har jag aldrig gjort...
Nupp men ska köpa en toppmatad nästa månad eller så!
Vet inte vilket som är bekvämast... Toppmatad eller frontmatad? Vad säger ni?
kan ju säga så här...ska man ha torktumlare och har lite plats i badrumet som jag så är en frontmatat bäst...jag ahr torktujmlaren på tvättmaskinen...
har en wirlpool,,,,,
Vi har miele W2123 och torktumlare av samma märke. Tvättmaskien är frontmatad och vi har torktumlaren ovanpå.
Det bästa är att den är otroligt tyst och det sägs att miele är känt för att göra hushållsmaskiner som håller länge.
sevgilim: Det är väl lite utrymmes beroende. En frontmatad maskin har i regel större trumma.
Här har du min tvättmaskin:
www.elektrostore.se/vitvarorBeskr.asp
Japp, sedan någon vecka (vi fick den av min mamma och hennes sambo), En liten modell, den enda som ryms under kökbänken (vi har mikroskopiskt badrum). En Cylinda "Lilltvätten" som tyvärr är toppmatad. Den fick iallafall högsta betyg i test 2003... Jag är väldigt nöjd, utom just med att den ska rullas ut och in, samt det extremt höga priset. Funktionen är bra.
Vi har en usel av märket "candy", nåt franskt jox som vi fick på köpet när vi flyttade in. Den tar nästan inte in nåt vatten så vi måste vara på pass med duschslangen när det är sköljdax och hjälpa den lite. Kanske borde fixa en ny?...
Har en frontmatad whirpool som, jag är helnöjd med, har en komdenstumlare av samma märke som jag också är helnöjd med.