• FinastE2010

Silverfisk i badrummet! Bekämpningsmedel när man är gravid?

Hej!
    Visste inte riktigt vart jag skulle lägga upp den här tråden..
    Upptäckte att jag har dessa äckliga silverfiskar i badrummet. Tänkte använda en stark insektsspray runtom alla lister etc., hälla gul såpa och klorin i avloppet samt skura. Det jag undrar är om detta är något jag kan göra då jag är gravid? Tänkte ju mest på den starka insektssprayen..

Vor tacksam för snabbt svar!

• Svar på tråden Silverfisk i badrummet! Bekämpningsmedel när man är gravid?
  • FinastE2010

Hysterisk? Nej men klart jag undrar om man kan hålla på o andas in sånt och spraya med då man är gravid. Är väl ändå ingen konstig fråga. Sambon tänker jag helst inte be, han är så grinig ändå..

• Xantippah

Ring till tillverkaren och fråga. Hade samma oro vad det gäller fästingmedel för katt, det är ju trots allt nervgift. De var kunniga och vi fick svar.
    Klorin och gulsåpa kan itne vara ngn fara eller?

• JAG är BÄST
    FinastE2010 skrev 2009-07-12 20:38:22 följande:
    Hysterisk? Nej men klart jag undrar om man kan hålla på o andas in sånt och spraya med då man är gravid. Är väl ändå ingen konstig fråga. Sambon tänker jag helst inte be, han är så grinig ändå..
    Kää, för grinig för att spraya? du skämtar va?
    Men ta han i örat å be han spraya,, vart är problemet egentligen???

Nån jävvla nytta får han väl ändå göra va.
  • madde1983

städa golvet med klorin,, funkade här hemma

• madde1983
    madde1983 skrev 2009-07-12 20:46:16 följande:
    städa golvet med klorin,, funkade här hemma
    det får du göra ett antal gånger,,,  du kan även ringa antisimeks och  be dom lägga ut fällor, dessa fällor e helt oaliga för gravida, lycka till
  • Mandragora
    madde1983 skrev 2009-07-12 20:48:03 följande:
    det får du göra ett antal gånger,,,  du kan även ringa antisimeks och  be dom lägga ut fällor, dessa fällor e helt oaliga för gravida, lycka till
    Silverfiskfällor?
  • Sockiplast

Vi har silverfiskar och jag har sprayat med radar och är gravid... funderade lite också innan men jag gjorde så att jag öppnade ett fönster, höll sen andan och sprayade som en dåre sen sprang jag ut ur rummet och stängde dörren. Så fick det stå så några timmar innan jag gick dit igen :D

• Titt

Silverfiskar är rätt oskyldiga -vad sägs om en helt vanlig dammsugning? Inget damm -ingen silverfisk!

• SaraSara

Det räcker gott och väl med vanlig ajax allrengöring!

dammsug och skura golvet.. har ni något som är svåråtkomligt funkar det bra att blanda ajax med vatten i en sprayflaska och spruta på, lått verka ett tag och spola/torka bort.

Att använda starka medel i onödan är bara dumt, både för dig själv och för miljön.

Svar på tråden Silverfisk i badrummet! Bekämpningsmedel när man är gravid?