• Madicken 71

Hotel Atlantica Princess på Rhodos?

Har du varit där? Dela gärna med dig om vad du tyckte. Bra och dåligt.

• Svar på tråden Hotel Atlantica Princess på Rhodos?
  • Pyff

Jepp vi var där hösten 2007. För det första så måste du för sjutton se till att du får rum i huvudbyggnaden!! DE har ju ett antal mindre hus där i stort sett alla lägenheter är belägna och de husen är sjukt sämre standard än huvudbyggnaden - det är som två olika hotell, tro mig. Vi fick först lägenhet i annexet och efter varit inne och vänt så gick jag och klagade!! Detta var inte vad jag betalt 19000:- för och det var fasiken inte 4-stjärnigt! De var mycket hjälpsamma i receptionen och såg till att vi fick byta till en av de få lägenheterna i huvudbyggnaden. Det var som att komma in på ett helt annat hotell Stoooor lägenhet i 2 plan och 2 balkonger, en mot havet och en mot poolen.
    Om man bokar dubbelrum så hamnar man alltid i huvudbyggnaden tror jag.........
    Peronalen är mycket trevliga och hjälpsamma, poolen är stor och fräsch. Barrpoolen är liten och i stort sett i skuggan hela dagen. Det är en massa aktiviteter hela dagarna, vattengympa, boule, fotboll, frågesporter osv och underhållning på kvällen (om man har balkong mot poolen så kan kvällsunderhållningen vara lite störande men de slutar vid typ 23 har jag för mig).
    Maten är helt ok, vi hade All Inclusive och tyckte det var ok. Frukosten var bra, lunchen kanon och middagen sådär..........
    Hotellet ligger ju precis vid stranden men det är tyvärr ingen kul strand (vattnet är underbart fint dock) eftersom hela västkusten på Rhodos är stenstrand, man måste definitivt ha badskor på sig. Vi låg inte på hotellstranden en enda gång utan höll oss vid poolen och så hyrde vi bil 3 dagar och åkte över till östsidan och hittade en fantastisk strand.
    Ja det var väl allt jag kommer på just nu, du får fråga om det är nåt speciellt du vill veta mer

Svar på tråden Hotel Atlantica Princess på Rhodos?