• Zuneshine

Barnens gård i blekinge!

Hej alla familjelivare!

Skulle behöva hjälp av er ang resa till barnens gård i blekinge. Det är så att vi sitter och funderar om vi ska åka dit eller till tosselilla, vi bor i helsingborg så det är en bit att köra till blekinge och min undran då är om det finns någon som varit där och hur stort det är.?
    Kan inte läsa mig till hur stor det är på barnens gård om man går igenom det fort eller det är större än tosselilla.

Vi är ute efter vattenland och lekland har två töser en på 10år och en på 18månader så det ska vara en hel dag med mycket bus och lek.

Hoppas där finns någon som kan hjälpa mig med detta eller har några andra förslag.

Tack på förhand.
    zuneshine

• Svar på tråden Barnens gård i blekinge!
  • jmmm

tosselilla!
    har mest hört negativt om b gård. tom en som krävde pengarna t baka för de var för litet

• Zuneshine

Oj så pass litet...??

Någon annan som varit där?

Tänkte det skulle vara kul prova något annat men det blir nog tosselilla igen då.

• Spindelskratt

Tosselilla hade jag kört till. Finns saker för alla barnen där mer eller mindre.
    Barnens gård är inte alls så stort som Tosselilla.

Har ni varit på Halmstads Äventyrsland?
    Där är allt gratis efter inträde och det finns vattenland, karuseller, cirkus, olika temaparker m.m. Har bara hört gått om det och vi kommer själva att åka dit iår med en pojke på 3 år samt en flicka på 6 år och två småbarn under 1 år.
    Det blir en heldag..
    Kanske för långt att köra för er?!
    Man kan hyra stuga med och ta det som en weekend på två dagar

• jmmm

vi har varit på halmstads äventyrsland o blev tyvärr besvikna, vattenet var ISKALLT o då menar jag iskallt, så kallt att barnen inte ville bada o benen domnade på oss vuxna allt i övrigt var väldigt slitet o flera saker som man kunde trycka på fungerade inte osv nu hade vi gratis biljetter o de var tur.....

• Spindelskratt
    jmmm skrev 2009-07-13 22:46:05 följande:
    vi har varit på halmstads äventyrsland o blev tyvärr besvikna, vattenet var ISKALLT o då menar jag iskallt, så kallt att barnen inte ville bada o benen domnade på oss vuxna allt i övrigt var väldigt slitet o flera saker som man kunde trycka på fungerade inte osv nu hade vi gratis biljetter o de var tur.....
    VA! Jag menar, Vad säger du?! Är det så slitet och är vattnet inte uppvärmt det trodde ju jag. Hur länge sedan är det ni var där?!

Är det så slitet då får det bli Tosselilla för vår del...
  • Mandel

Vi var på Barnens Gård förra sommaren och sonen som då var 4 år var helnöjd!
    Han var dock lite för liten för vattenlandet då det var djupt i bassängerna.
    Men sedan får man kanske ta hänsyn till att han är skadad av sin hemmiljö - lantgård, så han älskade att åka rutschkana i en tröska, köra grävmaskin, ellastbil osv.

Det är inte så stort så det går åt att det är bra väder så man kan vara vid vattenlandet om man har större barn. Annars är det nog för litet.
    Kanske lite grabbigt om man ska vara ojämställd.

Jag vill åka dit igen med mina barn. Lite långt bort bara.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Zuneshine

Oki tack så mycket för alla svar, det blir till tosselilla vi kör.

• MrsLemon

Barnens gård är väldigt litet men mysigt och roligt. Men om man bor långt ifrån skulle jag rekommendera ett närmare ställe.

Svar på tråden Barnens gård i blekinge!