• Anonym

Rengöring av sexleksaker

Vi ska köpa våran första "leksak" en vattentät vibrator som är i Jelly material, nu funderar jag på rengöringen. Det finns ju speciella medel man kan köpa men funkar det lika bra med apotekets handdecinfektion (alcogel 85) ?

• Svar på tråden Rengöring av sexleksaker
  • Nyfiken gul

vanligt tvål och vatten duger utmärkt och tar effektivt bort oljerester och glidmedel och sånt.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Mizca

Självklart går det bra med tvål och vatten men då är man inte speciellt rädd om sina produkter. Det tar bort bakterierna det gör det men det torkar även ut produkterna vilket inte ett medel som är gjort för rengöring gör, typ handgel från apoteket eller hygiene på lustjakt.se eller andra ställen!

Mitt råd är att införskaffa handgel eller annat medel istället för vatten för att hålla din jellystav i duglikt bruk lääänge.

• Anonym
    Mizca skrev 2009-07-12 23:30:13 följande:
    Självklart går det bra med tvål och vatten men då är man inte speciellt rädd om sina produkter. Det tar bort bakterierna det gör det men det torkar även ut produkterna vilket inte ett medel som är gjort för rengöring gör, typ handgel från apoteket eller hygiene på lustjakt.se eller andra ställen!Mitt råd är att införskaffa handgel eller annat medel istället för vatten för att hålla din jellystav i duglikt bruk lääänge.
    Ok men då kör jag på apotekets alcogel, känns onödigt att köpa en ny flaska decinfektion när jag har en helt ny pumpflaska med alcogel hemma
  • Mizca
    Ok men då kör jag på apotekets alcogel, känns onödigt att köpa en ny flaska decinfektion när jag har en helt ny pumpflaska med alcogel hemma
    Det kan jag verkligen förstå ..
  • Lis Alm

Jag vet inte vad apootekets alcogel innehåller, se bara till att den inte innehållet någon form av olja. - För all form av olja är skadligt för produkterna.
    Det kan man vara säker på att de rengörande produkterna som är tillverkade för leksaker inte gör.

Anonym skrev 2009-07-13 11:26:45 följande:
    Mizca skrev 2009-07-12 23:30:13 följande: Ok men då kör jag på apotekets alcogel, känns onödigt att köpa en ny flaska decinfektion när jag har en helt ny pumpflaska med alcogel hemma
Svar på tråden Rengöring av sexleksaker