• Miss Obsessive

Flirta

Efter en diskussion med sambon så är jag nu oerhört nyfiken på vad ni andra definierar som "flirt" och "flirta". Jag anser att det är STOR skillnad på att flirta och att ragga, medan sambon anser att det är samma sak ungefär.. Flirta är för mig något högst oskyldigt, så länge man så klart inte spanat in sig på någon man är väldigt intresserad av och som man flirtar med av en specifik anledning (men då har ju flirtandet plötsligt blivit raggande). Flirta för mig handlar om att smila lite extra mot någon, tindra lite med ögonen, snudda någon på armen osv.. Att man flirtar behöver absolut inte ha någon sexuell baktanke, i alla fall i min värld. Vad tycker ni??

• Svar på tråden Flirta
  • Anonym (Kalle)

Mmm, vart går gränsen?
    Jag har gått till samma frisör i många år nu, hon är alltid glad och vi pratar nonstop från att vi möts tills vi säger hejdå.
    Att hon ler sådär stort när hon hälsar mig välkommen får mig alltid lite ur balans, det hettar till i hela kroppen. Hon är nått år yngre än mig, ser otrolig snygg ut med en ungdomlig stil utan att hon försöker göra en grej av det.
    Samtalen är oskyldiga givet vi alltid sitter i en salong med flera frisörer runt om. Vi pratar om det mesta, aldrig något kall-prat utan om saker som verkligen berör oss.

Såhär långt är det helt oskyldigt men, alltså, tvättavdelningen där man får sitt hår schamponerat ligger lite vid sidan av.
    Hon tar alltid god tid till väldigt noggrann massage vid schamponering, hennes händer rör sig runt hela mitt huvud, tinningarna, öronen, nacken. Alltid långsamt och mjukt, det hela är väldigt erotiskt, utöver vad som egentligen krävs för att tvätta håret så ni förstår.
    Sedan under klippningen har hon en sån speciell sitt-sadelstol. Hon glider runt mig där jag sitter och trycker sig gärna nära intill så vi nästan har kroppskontakt hela tiden.

Vid ett tillfälle utanför salongen möts vi på en festival i vår stad. Hon rusar fram till mig när hon ser mig och ger mig en stor kram och kysser mig samtidigt på halsen precis under örat. Hon är lite salongsberusad och säger högt till sina väninnor, det här är stans snyggaste kille med den snyggaste frillan såklart. 

• Anonym (Intentioner)

Skulle säga att den största skillnaden är vilka intentioner man har. Jag är lycklig med min sambo och har inga som helst planer på att ragga upp någon annan. Däremot kan jag vara lite flirtig med både bekanta, kunder och leverantörer (jobbar i reception). En komplimang här, tindra lite med ögonen, fnittra åt någons skämt, ett fräckt skämt tillbaka eller dylikt. Det är ju på "lek" och gör säkert någon gubbes dag emellanåt. Det har aldrig blivit något missförstånd, ingen har bjudit ut mig eller kommit med något skamligt förslag. 

• Anonym (Dumt)

Skulle inte hålla på att flirta med män på det sätt som beskrivits i tråden, hur oskyldigt det än skulle uppfattas av en själv. Onödigt då det alltid finns desperata män som misstar detta förhållningssätt för sexuella inviter. 

• Anonym (Hm)

Det är exakt samma sak, bara olika namn. 

• Anonym (Mannen)

Flirta är när man inte menar allvar utan bara vill ha någon bekräftelse eller leka.

Ragga är när man är intresserad på riktigt.

Sen används ibland även flirta för att beskriva att man raggar.

• Teresse7

Håller med TS här. Flirta är lite oskyldigare. Det ser vi ofta och det behöver inte ha nån sexuell laddning. Ragga är att ragga upp nån. Vilja ligga. 

• Anonym (Christofer)
    Miss Obsessive skrev 2009-07-12 23:33:50 följande:
    Flirta

Efter en diskussion med sambon så är jag nu oerhört nyfiken på vad ni andra definierar som "flirt" och "flirta". Jag anser att det är STOR skillnad på att flirta och att ragga, medan sambon anser att det är samma sak ungefär.. Flirta är för mig något högst oskyldigt, så länge man så klart inte spanat in sig på någon man är väldigt intresserad av och som man flirtar med av en specifik anledning (men då har ju flirtandet plötsligt blivit raggande). Flirta för mig handlar om att smila lite extra mot någon, tindra lite med ögonen, snudda någon på armen osv.. Att man flirtar behöver absolut inte ha någon sexuell baktanke, i alla fall i min värld. Vad tycker ni??

Tråd från 2009 men jag brukar ju söka upp gamla trådar och skriva saker, särskilt om andra. Det tycker jag är kul. Jag flirtar med allt som har bröst men tyvärr flirtar ingen tillbaka. Jag är säker på att min fru också flirtar med andra och det är okej eftersom vi har varit tillsammans så länge. 
Svar på tråden Flirta