• Joico

Handelsbankens nya inloggningssätt (dosa m. inloggningskort)

Gissar att det finns fler som blivit utsatta för Handelsbankens nya inloggningssätt, en dosa med inloggningskort och sladd. Vilket satans påhitt!! Jag har använt skiten två gånger, första gången fungerade det inte men jag fick svar från supporten efter några timmar och problemet var löst. Nu är samma problem uppe igen men förra lösningen funkar inte.

Är det någon som gillar deras idiotpryl?
    Och någon som fått det att fungera alla gånger?

Åååh va jag saknar min e-legitimation som låg i datorn, sååå smidigt!

• Svar på tråden Handelsbankens nya inloggningssätt (dosa m. inloggningskort)
  • Ulf Harrys Farsa

Min fungerar kanon, lite mekigare att pröjsa räkningar och sånt, men men. Hade inte folk varit så urbota korkade och gått på allt när en bedragare ringer hem och låtsas vara från banken, eller tro på att mailet från Nordea där dom vill att du ska besöka en rysk websida är äkta, så får vi andra lida.

• Joico

Hahahah jag förstår faktiskt inte hur folk kan gå på sånt.. det är för mig helt otroligt.
    Jag kan inte heller förstå vad som är fel för mig med den nya dosan

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-07-12 23:49:52 följande:

Min fungerar kanon, lite mekigare att pröjsa räkningar och sånt, men men. Hade inte folk varit så urbota korkade och gått på allt när en bedragare ringer hem och låtsas vara från banken, eller tro på att mailet från Nordea där dom vill att du ska besöka en rysk websida är äkta, så får vi andra lida.
  • Hihi2

Min bank, Nordea, införde ett liknande system förra året. Med dosa där man sätter i sitt bankkort, tillsammans med pinkod och kontrollkod. Tar lite längre tid, men är mycket säkrare och det har aldrig varit något problem. Säkerhet får gå före enligt mig...jobbigt att det krånglar för dig, men det finns säkert en enkel lösning!

• Joico

Jajo, säkerheten är ju jätteviktig så det är ju bra att dom utvecklar! Men man blir ju inte så motiverad när det fungerar som på stenåldern

Hihi2 skrev 2009-07-12 23:54:11 följande:
    Min bank, Nordea, införde ett liknande system förra året. Med dosa där man sätter i sitt bankkort, tillsammans med pinkod och kontrollkod. Tar lite längre tid, men är mycket säkrare och det har aldrig varit något problem. Säkerhet får gå före enligt mig...jobbigt att det krånglar för dig, men det finns säkert en enkel lösning!
  • Ulf Harrys Farsa

Tills nån ringer Agda 88år som går på att hon måste gå in på internet banken själv och flytta pengarna till ett säkert konto för att banken håller på att bli rånad....

Säkert blir det aldrig, samma som att folk tror att deras datorer är säkra för att dom har en brandvägg... så länge som sladden är ansluten till internet är ju liksom "röret" inkopplat, dock trångt men öppet ;)

• Joico

Mm jo så är det ju. Risken finns ju alltid, men utveckling behövs ju ändå.

Känner många som inte har något virusprogram - dom "undviker ju 'såna' hemsidor" så det behövs inte...

(väntar fortfarnade irriterat på svar från supporten, har försökt med allt nu!)

Ulf Harrys Farsa skrev 2009-07-13 00:05:00 följande:

Tills nån ringer Agda 88år som går på att hon måste gå in på internet banken själv och flytta pengarna till ett säkert konto för att banken håller på att bli rånad....Säkert blir det aldrig, samma som att folk tror att deras datorer är säkra för att dom har en brandvägg... så länge som sladden är ansluten till internet är ju liksom "röret" inkopplat, dock trångt men öppet ;)
  • Joico

Nu har jag ÄNTLIGEN fått svar från Handelsbankens support.. "Hej, om du får meddelandet "inloggningsprogrammet utgånget", prova att installera om". SAY WHAT?!

• Eisa

Va? Det har jag inte märkt något av? Jag bara loggar in.

This is perfection. Så sexy, so divine and so full of energy.
  • Joico

Äh det måste ju vara nåt fel på min dosa eller nåt. Jag fick ett nytt svar med lösning på rätt problem/mitt problem, men inte fan hjälpte det. JAG BEHÖVER KOMMA ÅT MIN BANK NU, åååååh

• Joico

Jag lyckades få det att funka, efter att ha avinstallerat och intstaller om 15ggr. Sen fungerade det nån dag (hade alltid dosan inkopplad) men igår drog jag ur den och nu när jag skulle logga in så funkra det inte igen. Har ni den alltid inkopplad?

• Micke
    Joico skrev 2009-07-16 18:32:48 följande:
    Jag lyckades få det att funka, efter att ha avinstallerat och intstaller om 15ggr. Sen fungerade det nån dag (hade alltid dosan inkopplad) men igår drog jag ur den och nu när jag skulle logga in så funkra det inte igen. Har ni den alltid inkopplad?
    Nej inte alltid inkopplad, och det fungerar alldeles utmärkt.
  • Joico

Ja jag vet att det fungerar för alla utom MIG nu jag fattar inte vad felet är.. kör någon här Vista och IE8 också? Fast jag har provat Firefox också iofs..

Provade på min gamla dator med XP nyss, men eftersom det blev en nyinstallation så fungerade det. Det var ju samma som på den här - det fungerade efter att jag ominstallerat X antal gånger..

Micke skrev 2009-07-16 19:08:48 följande:
    Nej inte alltid inkopplad, och det fungerar alldeles utmärkt.
Svar på tråden Handelsbankens nya inloggningssätt (dosa m. inloggningskort)