Skabb?!! Och gravid..
Jag misstänker att jag har skabb. Kliar över hela överkroppen av bara tanken på det, usch..
Har som små knottriga utslag, hudfärgade eller lite rodnande utslag över rygg, axlar, bröstkorg, armar och nu även innanför ena låret.. Kliar på brösten, rygg och armar så jag blir galen, men nästan endast kväll och nattetid. Har kliat på bröstkorg och rygg även tidigare men har sedan försvunnit när jag slutade klia.
Kliar även i hårbotten och har gjort det länge. Likaså bröstkorgen. Trodde först att det var allergi mot hårspray, tvättmedel, allergi eller något annat. Har provat antihistamin tabletter för klådan som inte hjälper och 2 läkare har tittat på det och inte vetat vad det är, dom har väl typ förklarat det med att det nog är hormonerna el värmen tidigare. Men hade det även innan, dock inte lika mkt klåda som jag har nu..
Har inte nämnt el tänkt på skabb tidigare men tänkte gå till läkaren imorrn.
Vad gör jag om jag har det nu när jg är gravid, om det finns något alternativ, kan det på något sätt skada fostret el liknande? Blir galen på den här klådan. Kliar inte mellan fingrarna, måste det göra det?
Någon som haft det och kan berätta lite? :/ Vart kom utslagen, vart kliade det, hur snabbt försvann det etc?
Usch tycker det här är hemskt!!