• Trileia

Hal ratt!!

Ratten i min bil är jävligt hal, den är så hal så jag tappar greppet ibland. Vad gör jag åt det?? Kan man kleta in den med någonting antihalkigt??

• Svar på tråden Hal ratt!!
  • Trileia
    Bevabus skrev 2009-07-12 23:54:04 följande:
    Det finns ju rattmuffar, det borde ju hjälpa
    Då kommer ju händerna att dö. Det lär ju bli skitvarmt. Fast det vore ju kul att gå in på en affär och fråga om en rattmuff. I juli
    Fler förslag??
  • Bevabus

haha jo men det kanske finns en tunnare variant? Eller så kan du ju pudra på kalk på händerna innan du ger dig ut i trafiken haha

Trileia skrev 2009-07-12 23:58:40 följande:
    Då kommer ju händerna att dö. Det lär ju bli skitvarmt. Fast det vore ju kul att gå in på en affär och fråga om en rattmuff. I juli Fler förslag??
  • Trileia
    Bevabus skrev 2009-07-12 23:59:47 följande:
    haha jo men det kanske finns en tunnare variant? Eller så kan du ju pudra på kalk på händerna innan du ger dig ut i trafiken haha
    Hehe, kanske får satsa på grepptejp? Eller bara testa att tvätta av ratten kanske.. det skulle ju kunna funka..
  • TantBus

haha, jag har en rattmuff. funkar fint. fördelen är att man inte bränner sig på ratten om bilen stått i solen ett tag. och på vintern förfryser man inte fingrarna innan värmen är igång heller. nu har jag juh en gammal bil så den tar juh lite tid på sig.

• Mirelena

biltema, säljer rattmuffar året om, hade det i min gamla bil året om, och det finns nog inget bättre, för det svalkar mer än värmer..

• Trileia

Rattmuff. Det känns så 1984. Tycker ni inte att kanterna är jobbiga? Jag har en rattmuff som jag köpte som plojgrej, den är rosa och så står det left på ena sidan och right på andra sidan, men jag stör mig så förbannat på kanterna när jag håller i den.
    Jag testar iaf med att tvätta ratten ordentligt först, funkar det inte så blir det rattmuffning..

• Petris o Limpan

Tvätta med lite diskmedel. Det kan vara ett polermedel (typ sån där svamp) som använts på ratten. Annars finns det ratt"överdrag" som liknar typ skinn.

• Trileia

Nu har jag jättetvättat rattjäveln och den blir inte mindre halkig för det, så nu blev det fulmuffen.
    Tack för tipsen. Puss och kram!

• Joico

Du behöver ju inte ha en fluffig heller det finns ju såna här www.jula.se/e-Sales/esa/ItemList.jsp

Trileia skrev 2009-07-13 19:17:04 följande:
    Nu har jag jättetvättat rattjäveln och den blir inte mindre halkig för det, så nu blev det fulmuffen.Tack för tipsen. Puss och kram!
  • Danne74

Du får väl linda ratten, det är iofs vanligare i USA än här hemma...

Svar på tråden Hal ratt!!