• NoahLeah

Provera, tidigt mens???

Ska äta Provera 10 dagar för att få mens sen äta Pergotime dag 5-9 men nu fick jag min mens redan på tablett 8 av Proveran...ska jag strunta i de sista två då och börja med Pergotime om 5 dagar???

• Svar på tråden Provera, tidigt mens???
  • Love is everything

Hej!

Jag har också ätit Provera innan Pergotime ett par gånger. Innan åt jag alltid Provera var 3:e månad för att få mens och då kom den alltid dag 10 men nu den sista gången kom den på dag 8, som du!

Har du blött rött, färskt blod? Isåfall skulle jag räkna den dagen som dag 1, alltså Pergotime dag 5-9. Om du inte blött, utan fått mer som flytning så ta de sista tabletterna med!

Hoppas det löser sig för dig!

• NoahLeah
    Love is everything skrev 2009-07-15 12:15:20 följande:
    Hej!Jag har också ätit Provera innan Pergotime ett par gånger. Innan åt jag alltid Provera var 3:e månad för att få mens och då kom den alltid dag 10 men nu den sista gången kom den på dag 8, som du! Har du blött rött, färskt blod? Isåfall skulle jag räkna den dagen som dag 1, alltså Pergotime dag 5-9. Om du inte blött, utan fått mer som flytning så ta de sista tabletterna med!Hoppas det löser sig för dig!
    Ja, det var som riktigt mens...fick tag på en läkare dagen efter och jag skulle räkna den dagen som dag 1 i menscyklen så börjar med Pergotime på fredag!
    Tack!
Svar på tråden Provera, tidigt mens???