• kriols

Gravid på Spa

Är i V.11, kan jag åka på Spa? Vad ska jag tänka på?

• Svar på tråden Gravid på Spa
  • Yollis

klart du kan

tänk på att du är gravid, drick inte alkohol

♥ Tuva 2006 ♥ Lillebror BF 14/11 - 09 ♥
  • ÄlskadeGryn

Om jag minns rätt ska man ska ta det lugnt med massage framförallt runt magområdet annars är det nog ingen fara så njut av en härlig dag på spa du

• kriols

Klart jag ska informera om graviditeten! Vill ju såklart avnjuta ngn härlig behandling, men inte riskera ngt heller.

• UmeåElin

Jag fick tipset att undvika bubbelpoolens jetstrålar i nedre delen av ryggen. Samma med massage, inte i ryggslutet.

• Camillis75

Det brukar finnas särskilda behandlingar för gravida så kolla upp om de har sådant

• Kinya

På ett spa jag varit på så behandlar de inte gravida innan v12.

• vårwilmer08

Ingen massage första tre månaderna och 1-2 sista månaderna.Bubbelpool är bra att undvika då det kan finnas bakterier men oxå för att man kan må illa och bli yr av värmen.Dessa är dom råden vi gick efter på mitt förra jobb(jobbade som massör och hudterapeut)Ofta är det ingen fara men för att vara helt på den säkra sidan så!Annars är det nog bara att njuta på;)Hoppas du får det härligt!

• Miu

Vissa av behandlingarna som är kraftigt utrensande/renande ska man inte göra som gravid. Men bara säg att du är gravid så säger dom vilka behandlingar som är ok.

• kriols
    vårwilmer08 skrev 2009-07-13 21:21:24 följande:
    Ingen massage första tre månaderna och 1-2 sista månaderna.Bubbelpool är bra att undvika då det kan finnas bakterier men oxå för att man kan må illa och bli yr av värmen.Dessa är dom råden vi gick efter på mitt förra jobb(jobbade som massör och hudterapeut)Ofta är det ingen fara men för att vara helt på den säkra sidan så!Annars är det nog bara att njuta på;)Hoppas du får det härligt!
    Tack så mycket för informationen!! Då ska jag absolut undvika massage, kanske ta en ansiktsmassage och fot/hand manikyr eller ngt sådant. Vill absolut inte ta några risker.
    Kramar Kristin
  • Nisen

Jag tror att vissa kan neka dig faktiskt. Är man gravid ska man ej bli masserad. Att de väljer att inte massera är för att om man t ex skulle få missfall och du skulle säga att det var p ga massagen inte så kul för företaget. Det är iallafall vad jag har hört.

• kriols

Nu har jag bokat resan och det blir bara ansiktsbehandligar, manikyr och pedikyr :)) Nu hoppas jag att mannen blir glatt överraskad på födelsedagen!

Tack för hjälpen alla!! Kramar

Svar på tråden Gravid på Spa