• Thinner

Hur länge sover din 2-3 åring på dagen?

Som frågan lyder.

Mina tankar är så klara nu...
  • Svar på tråden Hur länge sover din 2-3 åring på dagen?
  • Culete

2-3 timmar, eller rättare sagt 1-3 men oftast 2 eller lite över...
    Hon är 32 månader och hemma hela dagarna.
    Vaknar på morgonen kring 8-9 sover sen siesta mellan (vanligtvis) 14-16.30 ca.
    Sover för natten gör hon (igen, vanligtvis men beror på siestan) efter 22.00-23.00...

• 010306

inget,slutade strax efter 2 årsdagen precis som de andra tjejerna här. Dem har dock inte gått på dagis vid denna ålder

• Quiet thoughts

Lova sov inget alls i den åldern medans sonen sover c.a 1-2 timmar.

Vem som helst kan hantera ordning och reda, bara ett geni behärskar kaos
  • Southern Belle

2-åringen sover mellan 1-2 timmar på dagen.
    3-åringen sover inte middag längre och slutade med det strax efter 2-årsdagen.

• En Tjej

tatyana som är 2 år sover en dryg timme, men Nico som är 3 har slutat sova på dan

• Lincon

Vet inte vad jag ska svara. Här hemma går det nästan aldrig att få honom att somna på dagen, men på dagis sover han fortfarande 2h.

• krompa

Oj...
    Ibland sover han inte alls och andra dagar sover han 3-4 timmar...

• Angels Fall First

Den 2.5 åring jag jobbar med sover två timmar. Sen väcker jag honom. Annars somnar han inte på kvällen. Fick han välja själv så sov han 3.5 timme typ. 

Ettåringen sover 1.5-2 timmar, oftare 1.5 men skulle behöva två timmar jämt. 
    Och snart fyraårigen sover kanske 30 minuter varannan dag hon är med mig. Igår sov hon en hel timme men det tillhör undantagen. 
    mina svenska bostäver kommer och går
  • Tezz3

Hon slutade sova dagtid vid ca 1 ½ års ålder

• sleepygrodis

Alva är 2 år och åtta månader och verkar inte vilja sova middag mer. Ibland vill hon sova och då blir det 1½-2 timmar. Men oftast väljer hon att vara vaken.

• KaBi

Vi brukar väcks vår tjej ( 2 1/2) efter ca. 45 min för annars somnar hon inte på kvällen. Vi vill gärna att hon sover mellan kl. 20-21 och 07:30-08:30 och det funkar för det mesta.

Skriv gärna hur era sover på natten också!

• TessaS

Oftast inte alls, ibland somnar han om vi är ute och kör länge, men då sover han max 1 timma.

Han brukar somna vid 19-20, vaknar vid 6-tiden och kommer in till oss och somnar om några timmar

• MaybeBaby78

Vår tvååring sover ofta inte alls på dagen, möjligen 40 min. Sedan sover hon 12 timmar på natten. På dagis behöver hon nog fortfarande sova nu efter lovet men de får väcka henne efter trekvart annars tar det evigheter att lägga henne.

• Mango Tropical

Min tjej på 2 år och 2 månader sover ca 2 timmar varje dag.

Svar på tråden Hur länge sover din 2-3 åring på dagen?