• nomana

Gravid och sugen på en drink? Eller något annat du inte får?

Är du gravid och sugen på en drink?

Jag är gravid och var sugen på gin och tonic i flera evigheter (inte för att jag brukar vara det ofta, utan snarare för att jag inte fick dricka det) innan min man kläckte en underbar idé. Han gick och köpte ginessens och tonic på en vanlig mataffär och blandade till en drink. Det blev jättegott! Vi bjöd min pappa och faster när de var och hälsade på, och det första min pappa sade var: "det här var inte alkoholfritt". Men tji fick han, och jag kan dricka min GT. Man kan ju faktiskt göra denna fantastiska drink även om man har andra anledningar att inte dricka, så varsågod världen!

Har du några liknande tips på saker som man saknar som gravid ibland? Jag skulle hemskt gärna vilja äta grönmögelost på smörgås - har du någon bra ersättning?

• Svar på tråden Gravid och sugen på en drink? Eller något annat du inte får?
  • mysmika

Grönmögelost åt jag under grav. Däremot var jag jävligt sugen på rött vin, men det alkoholfria smakade mest vinäger! *UÄK*

• Mariohn

Jag är i vecka 26 och vansinnigt sugen på starkvinsglögg hela tiden :´)

• challe 1

Jag är sjukt sugen på riktigt rödvin. brukar sitta och lukta på mammas glas när vi äter middag med dom. Har dock inte hittat någon bra substitut. 103 dagar kvar! sen så ska jag ta mig en klunk. hihi.

• nomana
    mysmika skrev 2009-07-13 14:36:02 följande:
    Grönmögelost åt jag under grav. Däremot var jag jävligt sugen på rött vin, men det alkoholfria smakade mest vinäger! *UÄK*
    Jag tycker att det smakar mer som svartvinbärssaft.
  • nomana
    Mariohn skrev 2009-07-13 14:36:05 följande:
    Jag är i vecka 26 och vansinnigt sugen på starkvinsglögg hela tiden :´)
    Vad udda med just starkvinsglögg. Det är ju inte direkt något man brukar dricka på sommaren!
  • Mariohn
    nomana skrev 2009-07-13 14:39:04 följande:
    Vad udda med just starkvinsglögg. Det är ju inte direkt något man brukar dricka på sommaren!
    Nej verkligen inte :´) Jag vaknade dessutom en morgon och satte mig upp i sängen helsugen på just starkvinsglögg. Med oborstade tänder och allt. Mycket mystiskt!
  • La Lola

Tipsar om ädelost på tub.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Miracle09

Oooh ja, rött vin har jag börjat bli sugen på. V22
    Men får hålla mig till alkoholfri öl. Men det är också gott nu i värmen.
    Annars inget förbjudet. Brieost och getost äter jag ibland, den som är gjord på pastöriserad mjölk. Det kanske finns pastöriserad grönmögelost med :)

• mysmika

La Lola skrev 2009-07-13 14:40:30 följande:

Tipsar om ädelost på tub.
    *smart*
  • MeYouAnd

Oh ja en drink har ja varit sugen på sen solen började värma;) Men de sätter lilla kotten stopp för;)

Man kan ju faktiskt göra alla sorters drinkar utan alkohol, o faktiskt e de inte så farligt;)
    Jag har en riktig sommarlast i vanliga fall o de e Strawberry Daiquiri, SÅÅÅ gott så gott me massa is =) och faktiskt så har ja fått mina drinkar trots kotten!

Klart de e lite ändring i smaken men va gör väl de;)

Tyvärr tror ja inte ja hittat nåt som skulle kunna vara ett substitut till grönmögelost..fast o andra sidan har ja ju inte letat heller;)
    Så lycka till me de nu då=)

Svar på tråden Gravid och sugen på en drink? Eller något annat du inte får?