• Anonym

Skriva bilen på sin förälder? Hjälp!

Jag ska skriva min bilförsäkring på min pappa för att det blir sjukt mycket billigare. Men när vi skriver ägarbyte ska jag skriva den på mig eller min pappa då? Hur gör man?

• Svar på tråden Skriva bilen på sin förälder? Hjälp!
  • Anonym

För att din pappa ska kunna försäkra bilen så måste den ju stå på honom. Annars ser det väl kanske ganska misstänksamt ut om försäkringsbolaget skulle få reda på att du har en bil skriven på dig, men försäkringen i din pappas namn.

• Anonym

du vet att det kan bli krångel och konsekvenser om du krockar bilen och inte står på försäkringen va?försäkringsbolagen har blivit mycket hårdare med detta just för folk myglar.

• Anonym

Tack då vet jag

• Anonym
    Anonym skrev 2009-07-13 14:50:38 följande:
    du vet att det kan bli krångel och konsekvenser om du krockar bilen och inte står på försäkringen va?försäkringsbolagen har blivit mycket hårdare med detta just för folk myglar.
    men man måste ju få låna sina föräldrars bilar om man inte har nån egen, vad ska de säga? min brorsa krockade mammas bil och det blev inget krångel alls, gick snabbt att få ut pengarna och inga konstiga frågor!
  • trollkarl

det är en myt att dom är hårdare. dom har inget belägg för det. många som dragit till högre instanser och vunnit.

• Anonym

Det beror ju på om man bor på samma adress som föräldrarna eller om man har eget boende...

• Anonym

Det som är så dumt är ju det där jäkla systemet om skadefria år osv. Man blir ju totalt ruinerad som 25 åring att ha en bilförsäkring skriven på en själv.

• Anonym

Jag har haft min bil skriven på mamma och sedan krockat den. Kan tillägga att pengarna till försäkringen drogs via autogiro från mitt konto, men försäkringen stod på mamma. Vi sa att vi delade bil, de fattade nog men vad ska de göra?

Svar på tråden Skriva bilen på sin förälder? Hjälp!