IKEAs fårskinn - äkta?
Hej!
Jag har ett fårskinn från IKEA hemma och kom på att jag kan ha det i barnvagnen sen. Är IKEA:s fårskinn äkta vara? Det måste ju vara det för att fungera som det ska i vagnen (varmt på vintern, svalt på sommaren)
Hej!
Jag har ett fårskinn från IKEA hemma och kom på att jag kan ha det i barnvagnen sen. Är IKEA:s fårskinn äkta vara? Det måste ju vara det för att fungera som det ska i vagnen (varmt på vintern, svalt på sommaren)
Står det inte på dem att man inte ska ha dem till bebisar?
Nejnejnej, det är inte äkta, det är syntet, det står dessutom att man INTE ska använda det till barn. Det är en MATTA och ingenting annat.
kanske inte står på, men jag vet att det var nån på FL som mejlade ikea och frågade och fick det till svar, att det ska inte användas till barn.... testa att söka på fl's sökfunktion. sök efter Ludde - ikea eller Ludde fårskinn eller så.
www.gotlandslamm.se/ denn länk hittade jag. annars hittade jag en gammal tråd med lite tips i också
www.familjeliv.se/Forum-2-11/m36493545-1.html
ja som de andra säger så är det en matta, behandlat för att stöta bort smuts.
jag köpte ett oklippt babyskinn på www.lammskinn.se har dock inte provat att tvätta det men det ska gå enligt anvisningarna på hemsidan
Jag köpte Luddes matta till min dotter och den fungerade utmärkt att ligga och leka på. Risken finns att de får "håret" i munnen som är på mattan men det var inga problem här. Men om du ska ha den i vagnen så ska det nog vara en korthårig matta och äkta kanske.
Babyland och Babyproffsen borde ju ha, jag har för mig det.
Har för mig att IKEAs lammfäll är kromgarvad och absolut inte ska användas till bebisar. I vilket fall som helst avråder de själva från det. Köp hellre ett vegetabilgarvat skinn i en barntillbehörsbutik.
Jag köpte mitt på Babyland. Helt barnanpassat, tvättbart och finns i flera färger.
Jag köpte en fin och billig och äkta på Babyringen! Är super nöjd!!!
hej,
Du får lukta det och upptäcka om det är äkta eller inte..
BR
Hej!
Eftersom syftet är till Golv inte barnvagnar vill ikea inte ta på sig ansvaret vid eventuell olycka vid felanvändning
Felstavningar när man använder mobilen..