• 969803

Rumsavdelare i barnrum- behöver tips!

Vi har ett rätt stort sovrum som två syskon delar på. Idag har dom våningssäng, men nu vill vi köpa två enkelsängar och dela rummet på två. Vi hade tänkt oss någon form av skena i taket och tyg.
    Är det någon här som har bra tips på hur man gör och ev vart man kan köpa detta.
    Dessvärre är det ett dubbelfönster på ena kortsidan och garderober på andra kortsidan.
    Tacksam för alla tips.

• Svar på tråden Rumsavdelare i barnrum- behöver tips!
  • Lena

Annars är bokhyllor bra rumsavdelare som dessutom ger extra förvaring.

• 969803
    Lena skrev 2009-07-13 15:38:55 följande:
    Annars är bokhyllor bra rumsavdelare som dessutom ger extra förvaring.
    Tänkte på det också. Vi har idag en expedithylla ifrån ikea som passar för just det.
    Får kika mer på det. Tack!
  • 969803

Vill gärna ha tips på draperi/tygavdelare också.
    Tack!

• Mamsis

Vet ju inte hur rummet ser ut, men en variant är att behåla våningsängen, ställa den "i mitten" av rummet, bygga för/hänga tyg för på ena sidan den övre sängen och den adnra sidan den nedre. Vid fotändan ställer man tex två Billy bokhyllor rygg mot rygg så barnen får varsin eller någon annan hylla.
    Lite virrigt beskrivet...

• 969803
    Mamsis skrev 2009-07-13 20:25:03 följande:
    Vet ju inte hur rummet ser ut, men en variant är att behåla våningsängen, ställa den "i mitten" av rummet, bygga för/hänga tyg för på ena sidan den övre sängen och den adnra sidan den nedre. Vid fotändan ställer man tex två Billy bokhyllor rygg mot rygg så barnen får varsin eller någon annan hylla.Lite virrigt beskrivet...
    Förstår vad du menar. Ett jättebra tips men barnen vill inte ha våningssäng längre.
    Tack! för tipset.
  • 969803
    stinamaria skrev 2009-07-14 00:16:00 följande:
    Jag har delat av vårt sovrum till två med en expedithylla(största modellen) och det blev jättebra Här finns bilder www.mininredning.se/user.php
    Vilken inspirerande sida, man fick många bra tips där.

Jag har måttat nu ochbestämt mig för att behålla expedithyllan som rumsavdelare.
    Sedan ska jag köpa 2 vita malmenkelsängar.
    Nu måste vi först bestämma väggfärg, det är ju en kille (6år)och en tjej (10 år), så det blir inte helt enkelt .
  • Lena

Varför inte två fondväggar och sen en neutral tex vit på väggarna som båda har?

• Mamsis
    969803 skrev 2009-07-14 12:35:34 följande:
    Förstår vad du menar. Ett jättebra tips men barnen vill inte ha våningssäng längre.Tack! för tipset.
    Aha, ja då ska de naturligtvis slippa = ) Har du en ritning på rummet så kan jag klura lite på det. Annars kanske du hittar inspiration på www.styleroom.se
  • 969803
    Lena skrev 2009-07-14 17:17:43 följande:
    Varför inte två fondväggar och sen en neutral tex vit på väggarna som båda har?
    Ja, det skulle man ju kunna göra. Bra idé, tack!
  • 969803
    Mamsis skrev 2009-07-14 18:41:10 följande:
    Aha, ja då ska de naturligtvis slippa = ) Har du en ritning på rummet så kan jag klura lite på det. Annars kanske du hittar inspiration på www.styleroom.se
    Har tyvärr ingen ritning på rummet men tusen tack för tanken .
    Tack för tipset på sidan, den gav mycket inspiration. Fast man vill ju göra om hela hemmet nu .
Svar på tråden Rumsavdelare i barnrum- behöver tips!