• jessieC74

folliklarna ????? någon som kan förklara för mej

hej
    jag äter pergotime ( dubbeldos) och hade jättestarkt streck på ägglossningsstickan den 3 juli och har BIM 16 juli...
    nu har jag haft ont vid äggstockarna sedan min ägglossning, igår stod jag inte ut längre utan åkte till gyn- akuten. läkaren gjorde VUL på mej och allt så normalt ut, förutom att jag hade en follikel på höger sida, den var 27*30mm stor,,, jag fråga läkaren vad de betydde men fick inget riktigt svar...
    jag har väl haft ägglossning,,,,,,
    är helt förvirrad... {#lang_emotions_surprised}
    någon som kan hjälpa mej

• Svar på tråden folliklarna ????? någon som kan förklara för mej
  • kulan2010

Det måste ju vara en äggblåsa som inte har spruckit. Alltså att du inte fick ägglossning denna gång? Eller att du kanske hade två stycken från början och bara en som sprack och blev till ägglossning och så har den andra stannat kvar.
    Min ivf-läkare surrade om att om man hade utebliven ägglossning så kunde man få vattencystor av pergotime.

• jessieC74

bubbelskum:  kan de vara så att de varit flera ägg.. eftersom de gav utslag på ägglossningstest... för pergotime gör ju så att de blir fler ägg

• kulan2010

Mycket möjligt att det var två stycken äggblåsor från början.

Jag har haft utslag på ältest även då jag inte haft ägglossning.

• jessieC74

bubbelgum: hur fick du reda på det,, att du inta hade ägglossning då ?
    jag har ju tagit prover innan och dom har visat att jag har egen ägglossning..
    nu blir man ju lite orollig

• kulan2010

Ibland kan det ju hoppa över en månad och det är ju helt naturligt

Jag hade inte egen ägglossning innan våra pergotime försök.
    Jag fick ta progesteronprov 7 dagar efter stegring på äl-test och det provet visade att jag inte hade någon ägglossning av pergotime heller. Äggblåsan fanns där men brast helt enkelt inte. Då fick jag inte äta pergotime månaden efter eftersom äggblåsan kunde sitta kvar och bli större.

Svar på tråden folliklarna ????? någon som kan förklara för mej