• Fibbla

Synbortfall, huvudvärk och domningar

Drabbades plötsligt imorse av synbortfall så jag inte kunde läsa tidningen. Gick då och la mig, men då domnade vänstra handen bort (låg på höger sida) och sedan domnade också vänstra sidan av ansiktet.
    Nu knäckte min sambo till ryggen lite och allt som är kvar är "vanlig" andnöd a la v 38 men en jävulsk huvudvärk.

Har någon varit med om liknande? Vad gjorde ni då?
    Har ringt MVC, men väntar på svar...

• Svar på tråden Synbortfall, huvudvärk och domningar
  • jojjo113

Ring förlossningen och kolla upp så det inte är havandeskapsförgiftning! Ring direkt och fråga!!

• tiniz

Jag var med om nåt liknande häromdagen. Först försvann vänster synfält, eller det flimmrade på vänster synfält, så man inte kunde läsa. Det höll i sig i ca. 20 min, sen försvann det. Nåra minuter efter det började ett finger i taget på vänster hand att somna, sen övergick det till att bara va i handflatan och sist uppe på handen. Efter en stund försvann det helt. Väldigt skumt! Jag nämde det som hastigast när jag träffade en barnmorska i helgen och hon sa inget speciellt om det, så jag antar att man inte behöver vara orolig.

Martina 36+3

• Fibbla

Aha, fick iaf tag i förlossningen nu och dom vill att jag kommer in för koll.
    Blev rätt hispig av det, men ska ta och pallra mig iväg. Det är väl bättre att kollas en gång för mycket.

• jojjo113

Hör av dig sedan om vad de säger!

tiniz-- Det kan vara klassiska symptom på havandeskapsförgiftning, men det behöver inte vara det. Man ska alltid kolla upp om något sådant händer för får man det så kan det gå ganska snabbt...

• EmsanPemsan

önskar dig lycka till. hoppas att allt går bra och att det inte är nån fara..
    *styrkekramar*

• jojjo113

Hoppas det går bra för dig Fibbla!! Låt oss veta hur det gått när du varit inne!

• Fibbla

Ska göra så. svejs så länge!

• tiniz

Ojdå, då kanske man ska kolla upp det lite mer då! Jag tyckte bara att det var konstigt att BM som jag träffade inte nämde det. Hon borde ju ha sagt att jag ska kolla upp det tycker jag.

Får väl ringa och kolla då!

• MsL

Jag tycker det låter som ett migränanfall, jag får alltid synbortfall och domningar innan huvudvärken kommer...
    Hoppas det gått bra för dej...

• Fibbla

Hej igen - tillbaka efter 2 timmar på förlossningoch 1 timme på akuten.
    Det var precis som MsL beskriver - ett migränanfall (har aldrig haft migrän) + nerv i kläm som spökade.
    Puh!
    Jobbigt men skönt att gå igenom alla koller. Fick med mig en alvedon hem och order om att sluta stressa.
    Ska nu dra på mig tjocktröjan och gå en lugn stilla promenad.

Tack för allt stöd och hjälp.

Svar på tråden Synbortfall, huvudvärk och domningar