• Tess Ronson

Tips på Bröllopspresent

En av mina bästa vänner ska strax gifta sig och vi är bjudna på bröllop, men jag har ingen aning om vad jag ska köpa.
    Hur gör man egentligen, jag är ju jättebra kompis med bruden men känner inte hennes kille så bra!
    Köper jag något extra bra till henne? köper jag till honom? ska jag köpa något gemensamt?

• Svar på tråden Tips på Bröllopspresent
  • Juno

En bröllopspresent ska vara till brudparet. Sen kan du ge henne en egen extra present. Ännu bättre är kanske att göra något trevligt och minnesvärt under bröllopsfesten.

Vad önskar sig brudparet, finns det en önskelista? Är det bara du som eller är ni flera som lägger samman?

Några tips i olika prisklasser:

Tekoppar och tekanna
    tavla
    en fin glaskanna
    DVD-spelar + romatisk film
    linneduk
    linnehandukar
    glasskål/fat med geléhjärtan
    romantisk weekend -resa

• Juno

Om du ger henne en egen present så bör det någ ske före bröllopet eller efter. Den ska hur som helst inte ligga på presentbordet.

• Dalkulla74

Tårtfat i glas med ev glaskupa över. Finns stilren på tex Bruka.

• Tess Ronson
    Juno skrev 2009-07-13 16:57:37 följande:
    En bröllopspresent ska vara till brudparet. Sen kan du ge henne en egen extra present. Ännu bättre är kanske att göra något trevligt och minnesvärt under bröllopsfesten.Vad önskar sig brudparet, finns det en önskelista? Är det bara du som eller är ni flera som lägger samman?Några tips i olika prisklasser:Tekoppar och tekannatavla en fin glaskannaDVD-spelar + romatisk filmlinneduklinnehandukarglasskål/fat med geléhjärtanromantisk weekend -resa
    Det finns ingen önskelista tyvärr, vet faktiskt inte varför de inte har någon sådan! hade ju verkligen underlättat=).

Vi är inte flera som lägger ihop, men priset spelar faktikst ingen roll utan jag vill ha tag i något att köpa.
    Vore det enbart till henne vet jag ju absolut vad jag skulle ge, men nu är de ju ett par och tycker det är så fruktansvärt svårt då jag inte vet vad han gillar.
  • Juno

Vad skulle du ge henne då? Om du kan säga det här utan att riskera att avslöja något för henne

• Tess Ronson
    Juno skrev 2009-07-13 18:02:22 följande:
    Vad skulle du ge henne då? Om du kan säga det här utan att riskera att avslöja något för henne
    Jo, då ingen risk hon skulle se.

Skulle jag köpa åt enbart henne skulle jag ge en väska, något smycke el skor...
  • Tess Ronson

Kan man göra så att man ger henne något mer speciellt och honom något mindre? el e det helt fel?

• Drakfisk

Alltså, bröllopspresenter ska väl vara något brudparet kan ha nytta/glädje av i sitt liv tillsammans. Då tycker jag det är lite konstigt att man köper present till enbart den ena i paret, alternativt något väldigt speciellt till den ena och en liten billig present till den andra.

Många som inte skriver ut att de har önskelista har ändå en lista som man kan be om när man ringer/skriver och anmäler sig till bröllopet.

Om inga önskemål existerar kan man t.ex. ge paret någon del ur den servis de samlar på (om de samlar på sådan), vackra vinglas, lyxiga lakan (har förstått att Lexington-lakan är populärt hos brudpar), årgångsvin, etc.

• jayne doe

Upplevelsepresent! Gav jag till ett brudpar i maj, och de blev tokglada. Jag köpte ett presentkort så de fick välja upplevelse själva.
    liveit.se/

• Tess Ronson

jayne doe skrev 2009-07-14 10:49:20 följande:

Upplevelsepresent! Gav jag till ett brudpar i maj, och de blev tokglada. Jag köpte ett presentkort så de fick välja upplevelse själva.liveit.se/
    Det var en smart present, gnaksa roligt ändå...kan man välja summan man vill ge för själv?

Om jag känner min kompis rätt så tror jag inte hon vill ha typ grejer till hemmet (saker man har när man bakar, bestick osv) då tjejen faktiskt inte ens kan använda en ugn:P.
  • jayne doe

Ja man kan välja rätt fritt. Och skriva ett gulligt meddelande på presentkortet.

• sol75

Min man o jag fick av min bästa vän detta i bröllopspresent och blev fantastiskt glada: 3 trälådor som går att öppna. På varje trälåda finns en bricka med inskription. Inskriptionen säger när lådorna ska öppnas; den första på 1-åriga bröllopsdagen (bomullsbröllop), den andra på 5-åriga och den 3:e på vår 10-åriga bröllopsdag. Vi har ännu bara öppnat den första men antar att innehållet är detsamma i alla tre lådorna; en flaska lagrat rödvin. Vi blev SÅ glada för presenten, och det var jättehäftigt att öppna lådan och vinflaskan när vi firade vår 1-åriga bröllopsdag, och vi ser mycket fram emot att öppna de andra två när det är dags.

Man kan ju ge bara en låda eller hur många man tycker sig ha råd med.
    Vi kommer absolut att göra något liknande till andra bröllopspar i framtiden!

Lycka till med present!!

• BigSis

När jag och min man gifte oss hade min bästa väninna och hennes man köpt en matta och lagt framme vid vigselförrättaren (alt. framme vid altaret där brudparet ska stå under vigseln) så att vi stod på mattan under vigseln. Vi tänkte inte så mycket på mattan precis då, men när hon sedan överlämnade den under middagen med ett litet tal om att just den här mattan stod ni på när ni sa ja till varandra, så gick det så klart upp ett litet ljus
    Den mattan har vi nu i vårt hus och den påminner oss dagligen om en av de finaste stunder vi haft tillsammans!...och ställer vi oss på den så får vi tillbaka vår vigselstund
    En fantastisk present på alla sätt - upplevelse, minne etc. - men det krävs ju att man vet vad brudparet har för inredning och smak om man vill att de ska ha den framme ...men jag gissar att du vet med tanke på att ni är nära väninnor.
    Lycka till!

• Tess Ronson
    sol75 skrev 2009-07-14 11:11:03 följande:
    Min man o jag fick av min bästa vän detta i bröllopspresent och blev fantastiskt glada: 3 trälådor som går att öppna. På varje trälåda finns en bricka med inskription. Inskriptionen säger när lådorna ska öppnas; den första på 1-åriga bröllopsdagen (bomullsbröllop), den andra på 5-åriga och den 3:e på vår 10-åriga bröllopsdag. Vi har ännu bara öppnat den första men antar att innehållet är detsamma i alla tre lådorna; en flaska lagrat rödvin. Vi blev SÅ glada för presenten, och det var jättehäftigt att öppna lådan och vinflaskan när vi firade vår 1-åriga bröllopsdag, och vi ser mycket fram emot att öppna de andra två när det är dags.Man kan ju ge bara en låda eller hur många man tycker sig ha råd med.Vi kommer absolut att göra något liknande till andra bröllopspar i framtiden!Lycka till med present!!
    Det var riktigt smart måste jag säga=)...dock tror jag inte jag skulle komma på något bra att lägga i där.
    Tycker det e svårt nog med 1 present:P men en vacker idé iaf.
  • LILLATJEJENTVÅ

Ge bort en personlig bröllopstavla. Det blir garanterat uppskattat!
    Kika hos www.petitecharlie.se
    Där finns flera vackra motiv till bra priser. Jag har handlat present hos dem flera gånger och alltid blivit nöjd.
    Lycka till! 

Svar på tråden Tips på Bröllopspresent