• Anonym (Desperat)

Min flickvän har aldrig fått orgasm...

Min sambo och jag har varit tillsammans i över tio år. Båda är runt 30 och vi har barn tillsammans. Min flickvän har alltid varit blyg när det gäller sex, hon är inte speciellt intresserad. Vi har sex cirka 3-4 ggr/mån. Hon tar aldrig några initiativ i sängen och har aldrig fått orgasm. Jag vill gärna att hon ska få uppleva det. Hon är aldrig ens nära när vi har sex. Hon säger att hon inte får det när hon smeker sig själv heller, vilket enligt henne själv händer väldigt sällan.

När jag ger henne oralsex får jag bara hålla på ett kort tag sen drar hon sig undan. Hon säger att det är skönt men ändå får jag inte fortsätta. Jag älskar sex och skulle inget hellre än att även hon ska kunna få orgasm.

Jag har föreslagit att vi ska se en porrfilm tillsammans, läsa erotiska noveller eller berätta vad vi fantiserar om, men hon vill inte. En sexleksak är hon inte heller intresserad av. Mitt förslag var att köpa en "rabbit" som hon kan använda för sig själv. När hon känner sig säker kan vi använda den tillsammans, men hon vill inte.

Vad ska vi göra? Kan man gå och prata med någon? Jag försöker att inte pressa henne, men eftersom hon inte tycker att det är något problem, strävar hon inte efter någon förändring. Detta innebär att jag känner mig oattraktiv och "inkompetent" i sängen.

Jag tror inte hon vet vad hon "missar" om hon aldrig får uppleva en orgasm.

Vi har försökt prata om vårt sexliv (när jag tar upp det) men hon är alltid ointresserad och säger att hon inte vet varför det blir som det blir.

Jag älskar ju henne och skulle inte kunna tänka mig att lämna henne.

Någon som varit i samma situation? Tips? Råd?

• Svar på tråden Min flickvän har aldrig fått orgasm...
  • Anonym (Jag med.)

Jag är en tjej som varit tillsammans med min man i tio år. Inte heller jag har någonsin fått orgasm. Inte när jag smeker mig själv heller. Fast jag upplever ändå att det är skönt att ha sex. Jag tycker inte att det är själva orgasmen (eller brist på den) som är det viktiga utan att vara nära den jag älskar. Så för min del gör det inget. Man kan inte sakna det man aldrig haft, men vara glad åt det man har. Jag tycker inte du ska fundera för mycket på detta för då kan det bli så att din sambo känner mer press på sig.

• blip

förstår att det känns frustrerande för dig att ni itne är lika intresserade,
    men väldigt sällan har man samma nivå för sexintresse...

sex kanske helt enkelt inte är så viktigt för henne,
    det finns många som är likadana...

detta innebär inte nödvändigtvis att det är något fel på henne,
    hon är inte lika intresserad som du bara helt enkelt...

att övertyga en med mindre intresse av sex att hon går miste om något som hon
    aldrig upplevt verkar hopplöst...

det viktigaste för henne är väl att få henne att slappna av ordentligt,
    jag brukar se till att det är ordnign hemma och kanske bjuda på maten
    för att få min respektive att slappna av, det hjälper passionen på traven...

men om hon nu faktiskt inte vill så är det väl bara att acceptera
    och ta saken i egna händer när lusten faller på...

det går ju inte att tvinga fram lust, inte heller att pressa...

och orgasmen behöver inte alltid vara den nödvändigaste delen i sex,
    förspel och mys utan nödvändig sex hjälper pressen att släppa,
    sen så kan orgsamen komma atuomatisk när man minst anar det...

ta det lungt...

• Anonym

Tills för ett år sedan så hade jag inte heller fått en orgasm varken med partner eller själv, mycket för att när det började bli skönt så drog jag mig undan, jag vågade helt enkelt inte gå längre sen träffade jag världens mest underbare kille som verkligen ville få det att gå för mig och nu ett år senare så går det för mig i princip varenda gång..

Jag tror att din sambo är rädd för att slappna av, att hon väljer att dra sig undan när det börjar bli skönt..

• Anonym

Hej!

Ett tips är att du köper henne en liten hjälpreda... Alltså det behöhver inte vara en rabbit. Är hon som du säger lite blyg så kanske det känns lite olustigt för henne att komma med en stav. Men det finns ju stimulerande små vibratorer just för klitoris som oftas räcker för att ge en orgasm. Har du inte någon sexshop i närheten av vad du bor? Annars så finns det ju på internet att beställa..
    En sida som du kan gå in och titta lite på är

www.bakochfram.se/

Jag rekomendera något litet stimulerande till att börja med så att hon får känna sig hemma först med det. Själv så ville jag testa mina små leksaker själv så jag vet hur de fungerar och så jag vet hur jag reagera. Det är lite olika för tjejer, men jag tror att en del har svårt att slappna av. Oftas så får vi tjejer inte orgasm av att bara köra in och ut metoden om du fattar =) liksom lite stimulans på bäret är en bra sak. Sen så finns det en salva som man bara ska ta en liten, liten droppe av just på det området som gör så att lusten kommer. Blir liksom lite varmt. Men det är inte säkert att det fungerar på alla nu. Jag vet att bak och fram har den salvan. Den heter "dynagine"

Lycka till!!!

• felicia6

Själv tillhörde jag en av dom som aldrig fick orgasm..
    Och jag kan säga att jag är inte blyg i sängen, har provat både onani och sexleksaker o porrfilm o annat. Gillar ha sex flera ggr i veckan, helst varje dag ibland..
    Men fick ändå aldrig en orgasm..
    Så jag gav upp.. Tänkte att det var ju bättre att ena partern fick det riktigt riktigt skönt än att bägge fick halvdan sex..

Men sen till slut träffade jag min nuvarande.. Helt plötsligt kom det ett pirr från ingenstans o jag undrade ju förståss vad det var... pirret kom oftare o oftare och helt plötsligt fick jag en orgasm..

Vet fortfarande inte vad det var som utlöste min första orgasm, men jag kan säga som så att vi inte kämpade för att jag skulle komma..

Tar man upp problemet mycket, så finns det i hennes huvud, och då blir det en stor spärr i stället som gör att hon indirekt tänker på orgasm direkt ni har sex.. och det är inte bra, för då är det ännu jobbigare att få det..

• Anonym

Desperat, för det första tror jag absolut inte att det har med dig att göra (det kanske inte heller du tror, men i en del av svaren så låter det som att man måste byta partner för att komma till rätta med allt).

För det andra tycker jag att du ska vara försiktig när det gäller sexleksaker, porrfilm etc. Om du ger henne en vibrator kan det få rakt motsatt effekt (=avtändande istället, eftersom hon känner press).

Kanske måste din tjej bara få känna att hon duger som hon är, med eller utan orgasm. Detta är så klart lättare sagt än gjort, speciellt som jag gissar att detta blivit en stor problematisk fråga mellan er. Till slut är positionerna helt låsta. Det sista säger jag av egen erfarenhet, eftersom jag och min man genom åren "bråkat" mycket om hans ointresse för sex. Om det här problemet växer sig stort och påverkar andra delar i relationen kan man självklart vända sig till familjerådgivningen i kommunen eller någon parterapeut. De är oftast jätteduktiga och bra på reda ut alla typer av problem - även sexuella. Fler än man tror söker hjälp för detta!

Jag tror att din tjej på något sätt är "nyfiken" på sin kropp - det gäller bara för henne att hitta detta. Det är något hon måste komma fram till själv, och det gör hon bara om hon får känna lust och glädje när hon är tillsammans med dig (inte press & krav på att prestera något). Kanske kommer ni (eller jag och min man) aldrig att vara på samma våglängd när det gäller hur ofta man ska ha sex - men nog kan ni hitta ett sätt att njuta tillsammans. Kör på romantik och lååånga förspel, det är mitt tips.

• Anonym (Desperat)

Angående svaren:
    Fick lite samma känsla som "anonym" i svaret ovanför; att det lossnat först efter att de bytt partner. Detta vill jag absolut inte. Jag tror och hoppas att det löser sig i alla fall.

Det är svårt att inte grubbla, speciellt eftersom vi varit tillsammmans under så lång tid. Jag har lite svårt att förstå hur man kan vara blyg inför någon man känt under så lång tid, fått barn med osv.

Det är lätt att säga att man inte ska tänka på det, låta det komma naturligt. Vi har väntat i över 10 år, mina förslag att prova något nytt har jag kommit med under det senaste halvåret.

Tack för alla svar!!

• Anonym

Jag har läst en artikel om ungefär detta. Om jag kommer på vart och när jag läste den ska jag sriva till dig... Men det gick ut på att man ansvarar själv för sitt eget välbefinnande. Du gör vad du kan, du försöker och du tar initiativ men så länge hon inte vill själv kan du försöka tills du får en hjärtkolapps. Det stod också att en del flickor upplever smärta i samband med att en orgasm är på gång, det kan göra att man känner sig osäker. En del är också rädda för att fisa, kissa på sig eller lukta konstigt o.s.v. Jag hoppas verkligen att ni kan reda ut det här. Sex är ändå en stor del av ett förhållande och jag tror inte man bara kan strunta i sin sexualitet. Man kan förtränga den till en viss del men sen blir man knäpp!

• Anonym (Desperat)

Ingen mer som har erfarenhet??

• Mesangium

det enda jag vet är att killar berättat om tjejer som inte gillar sex på det viset. har inte hört om någon som kommit på en lösning, tyvärr.

jag tycker du verkar vara en superkille som anstränger dig för hennes (och eran) skull, men om hon inte hjälper till så går det verkligen inte. bokstavligen. du får prata med henne kanske.. men om hon inte vill försöka, så är det stopp. då får du nog fortsätta som ni gör tills hon en dag kanske ändrar sig.

• Anonym (som jag)

Jag är som din tjej, jag har inte heller fått orgasm någon gång. Onanerar inte ofta och känner inget speciellt då jag försöker heller.

Och är nog rätt blyg i sängen med. Fast min man är nog lika tyst av sig han, och visar absolut inte ditt intresse för mitt sexuella välbefinnande.

Men jag älskar i alla fall att älska, det är väldigt skönt ändå, trots bristen på orgasm.
    och jag tror det skulle kännas vädligt jobbigt om min man helt plötsligt skulle börja insistera på att jag måste komma jag med.
    Sen så hade jag en rätt lång period då barnen var små, som jag var noll intresserad av att ha sex, du ska se att hon blir mer intresserad om barnen blir lite större... det blev då jag :)

• Anonym (rabbit)

Jag har aldrig heller fått orgasm. Jag är inte blyg i sängen, och vi har en hel del leksaker, bl a en rabbit. Vi har sex flera ggr i veckan och jag tycker det är skönt. Min man vill så klart att jag ska få en orgasm, han skulle göra allt för mig. Problemet är att jag har en sån där spärr. Ju mer han försöker ju mer spänner jag mig, jag känner att jag måste prestera en orgasm. Så ibland är det jobbigt, ibland känner jag mig värdelös för att det aldrig går för mig. Och ibland är det säkert väldigt jobbigt för min man oxå. Men oftast har vi det underbart ihop, han accepterar att det inte går för mig men försöker göra allt för att ge mig möjligheten.

Och nej, jag onanerar inte. Han vill att jag ska göra det och jag har försökt några gånger. Men jag kan liksom inte tycka det är spännande, jag kan inte hetsa upp mig själv mer än till en viss gräns (och det är inte mkt) och sedan tröttnar jag.

Jag tycker ändå om att ha sex. Jag älskar att röra vid min man, närheten, hans njutning... och visst blir jag upphetsad.

Svar på tråden Min flickvän har aldrig fått orgasm...