• Anonym (gör jag rätt?)

dags för en ny start?

har länge funderat på min pojkväns och mitt förhållande. vi har varit tillsammans i 4 år och det började inte speciellt bra. de senaste halvåret har jag tagit ett ganska stort avstånd från honom, nu är han utomlands i två veckor, och är borta en vecka till. Jag känner att jag inte saknar honom något nu efter en vecka. funderar över att bryta upp förhållandet ifall jag fortfarande känner så här efter nästa vecka. har sagt ärligt vad jag känner till honom också men han byter gärna ämne och ignorerar vad jag säger. hur vet man att de är dags att bryta upp?

• Svar på tråden dags för en ny start?
  • Tommy parterapeuten

Hej

Det verkar inte som om någon i er relation verka intresserad av varandra. Det kan tänkas att ni låtit er relation dräneras känslomässigt som då också har blivit livlös. Trots att du har tagit ett stort avstånd verkar han inte klaga. Ni behöver sätta er ner och prata om er relation.Om ni inte gör något kommer den troligtvis att spricka. I ett sådant samtal kan ni  komma fram till hur läget är och då också komma fram till ett beslut. Beslutet kan både innefatta att ni lämnar relationen till att ni börjar göra något som ändrar de mönster ni just nu är inne i.
    Lycka till
    Tommy
Svar på tråden dags för en ny start?