• Miu

Så sugen på något men vet inte vad!!!

Har ätit mat idag. Men nu är jag hungrig igen och vet absolut inte vad jag är sugen på...
    Vad brukar ni äta när det blir såhär?

• Svar på tråden Så sugen på något men vet inte vad!!!
  • Rastafairy
    Miu skrev 2009-07-13 18:28:26 följande:
    Har ätit mat idag. Men nu är jag hungrig igen och vet absolut inte vad jag är sugen på...Vad brukar ni äta när det blir såhär?
    går ut o röker o tar mig sedan en liten bit 70 % ig choklad. Min dåliga vana.
  • StilaM

Jag gör något av följande:
    a) dricker ett glas vatten
    b) går en promenad
    c) äter en motor/päron/bit gurka
    d) sätter mig vid datorn (ögonen och händerna upptagna)

Det brukar ta bort det värsta suget.

• StilaM

Oj då. Morot ska det ju stå! Du kan ju iofs prova en motor om du vill

• Miu

ha ha, ni vill ju inte äta. Det vill jag :)

Tänker aldrig på att 99% av alla kvinnor ständigt bantar :) Så jag har nog formulerat frågan lite vilseledande.

Vill ha tips på goda saker att äta

• LaTjej

jag brukar ta en handfull ostbågar ;). Men det är bara om jag blir RIKTIGT sugen :p. Annars tar jag en knäckemacka med en skiva skinka och lite gurka på =). Mumsigt!

• Miu

Åh, ostbågar lät riktigt gott. Det var faktiskt längesedan. Inga knäckemackor för min del idag. Åt 8st på kvälllen igår :)

• StilaM

Jag bantar inte - aldrig! Men du skrev ju "har precis ätit middag". Då behöver ju inte kroppen något. Jag vill vara snäll mot mina tarmar och min plånbok.

• HemmaHosSofi

Ser att tråden ligger under -Gravid Klart du skall äta!! Oftast brukar det räcka med en frukt eller yoghurt för min del, men ibland bara måste jag ha ett stort mål mat igen fast det kanske inte var så länge sedan jag åt.

• Miu

Nej nej, har ätit mat IDAG och inte precis
    Men nu har jag kommit på vad det blir att äta. Crêpes med stuvad svamp. Det var nog precis det jag var sugen på

• HemmaHosSofi
    Miu skrev 2009-07-13 19:10:29 följande:
    Nej nej, har ätit mat IDAG och inte precis Men nu har jag kommit på vad det blir att äta. Crêpes med stuvad svamp. Det var nog precis det jag var sugen på
    Åh nu blev jag grymt sugen på pannkakor med sirap.. attans! Måste ha!!
  • nomana

För den som blir sötsugen: frys bananer när de har legat så länge att de är bruna (det är bra, men inte nödvändigt, att skala först). Ta fram dem och tina litegrann (och skala såklart om skalet är kvar). Mixa tillsammans med mycket kakao - ät och njut! Det är faktiskt mycket godare än det låter, och dessutom nyttigt!

• Miu

ha ha, det brukar vara så. Vattnas i munnen när man läser om godsaker :)

• sandra79a

Har blivit såld på digestivekex.... hutlöst gott. Äta dem som dom är eller med lite smör på.... såååååååå gott. Nu måste jag äta bara för det ha ha ha ha.

Svar på tråden Så sugen på något men vet inte vad!!!