Hur stor är chansen, reserv 27 på ssk-utbildning?
Hur stor är chansen att komma in om man blev reserv 27 på ssk-utbildningen i gbg? Har ingen aning om hur många som brukar falla bort, någon som vet?
Anna
Hur stor är chansen att komma in om man blev reserv 27 på ssk-utbildningen i gbg? Har ingen aning om hur många som brukar falla bort, någon som vet?
Anna
ingen som vet?
Vet en som var runt 50 och kom in förra året, dock på annan ort. Men även det universitet med många platser.
Det är helt varierande. Vet en tjej som var på 100-nånting reservplats som kom in på veterinärutb.
Dock tror jag inte oddsen är så stora i år, många vill börja läsa pga lågkonjunkturen.
Det beror väldigt mycket på hur många platser det finns.
Det står på ditt besked, antar att det är i parantes eller någon form av kolumn.
De flesta blir antagna på flera utbildningar än de går varav antalet reserver kan gå upp mot 150-200 på vissa kurser och ändå kommer alla in.
Det är inte helt ovanligt att folk från hela landet söker ett program som andrahandsval i en annan stad men som oftast kommer in på sitt första eller tom väljer det tredje när det kommer till kritan.
Tack för svaren alla! Är så nervös, vill helst inte pendla till Borås...
Det är 90 platser totalt och 64 i min urvalsgrupp på betyg, vet inte om det räknas som många eller inte
Jag är reserv 21 på ssk-utbildningen här i Gävle.
Jag har inte höga förhoppningar! Känns jättetrist... Fast å andra sidan vet jag inte alls hur detta går till.
Är 80 platser men de hade tydligen tagit in 95 enligt statisktiken på vhs?
Iaf, det är 55 antagna i min urvalsgrupp på betyg, det känns omöjligt detta!
Hoppas du/vi kommer in!
Jen ny skrev 2009-07-14 13:54:30 följande:
Jen ny skrev 2009-07-14 15:40:12 följande:
Långt ifrån alla skolor har reservupprop..
Jag har stått som reserv 4 en gång och inte kommit in. Allt är relativt.
jen ny: jag pluggar till ssk i Gävle och jag stod som 50: reserv efter ANDRA urvalet och jag kom in...efter andra urvalet har du även förste reserv och sedan andre reserv som jag kom in på...jag började nästan 3 veckor efter de andra! Så nog kommer du in..=)
Jen ny skrev 2009-07-14 13:51:25 följande:
Efter andra urvalet så är det första urvalet sedan andra urvalet och det var det som jag kom in på...dom ringer upp från högskolan så du behöver inte ringa dit..fast du kanske kan ringa ändå efter andra urvalet för att trycka på lite att du verkligen vill gå..=) jag kom som sagt in efter 3 veckor och missade föreläsningar som hade vart så det var lite drygt att ta igen det...men det var ju flera än mig som hade kommit in på andra urvalet så man blir ju inte själv....är en tuff första termin..=)