när kan man börja gunga?
ALltså sån gunga i lekparken som är för bebisar... där det e stöd runtom.
6 månader ungefär? eller tidigare, eller senare??
förstår att det e indivduellt... men på ett ungeför...
ALltså sån gunga i lekparken som är för bebisar... där det e stöd runtom.
6 månader ungefär? eller tidigare, eller senare??
förstår att det e indivduellt... men på ett ungeför...
jag har haft min dotter snart 9 mån i gunga 1 gång,... mest för att jag gungar min stora dotter oh skuta på gnga är ju sååå dygt och anser inte att hon har nått behov av det ännu...
men oxå vilken gunga det är.... det finns ju en gunga som se ut som om man stoppar ner den i en skål ellr åh va svårt det är at beskriva.. men inte en sån bebisgunga som är bara en ram runt barnen uten en helguten typ.... det sitter säkrare i dem tycker jag..
ja men jag menar en sån där som e som en korg/skål med två hål för benen..
när kan man börja med att gunga i en sån?? ja tänker väl främst på huvudet o så...
rundvandring.blogspot.com/feeds/posts/default
i den här bloggen lite långre ner finns en bild på en sån som jag tycker är säkrare.. antar det är en sån du menar...??
ja när baret sitter stadigt kanske??? min stora va väl typ 8-9 mån typ.... min lilla är 9 och gungat 1 gång hahah
du får väl testa.. h*n ramlar ju inte ur....
Min dotter är 8 mån och var nog runt 6 mån när hon fick testa första gången och hon tyckte det var jättekul med en gång! Dock är det väl inte direkt tal om att "gunga" i ordets rätta bemärkelse utan mest sitta och titta och så sitter jag på huk framför henne och puttar lite på gungan!
Det kan man väl göra när barnet klarar av att sitta upp. Min dotter började gunga när hon var fyra månader och älskade det. Sonen som är 6 månader har lite svårt att sitta ännu, men vi har provat litegrann och han gillar det iallafall.
njae.. hmm skulle inte gunga min 3,5 mån.. finns väl ingt utbyte för dem då??? nej jag skulle vänta tills de kan sitta
de har ju inte stöd för nack ordentligt i en sån ju...
Min dotter började gunga då hon var runt 4-5 månader, då sittande i bärsele på min mage. Detta tyckte hon var jättekul! När hon blev stadigare gungade vi tillsammans utan bärsel. Jag höll i henne i knäet och gungade försiktigt. Då hon var runt 7 månader klarade hon att gunga själv i en babygunga.