• Livshlädje

Goda råd till nygifta?

Jag behöver hjälp att komma på såna goda råd i stil med "somna aldrig osams" som man brukar ge till nygifta! Kan du komma på något...?

• Svar på tråden Goda råd till nygifta?
  • Nyfiken gul

min morfar sa åt mig när jag gifte mig:

Om ni håller i varann
    håller om varann och håller av varann - då har ni alla förutsättningar för ett lyckligt äktenskap.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • StarfighterPilot

överraska varandra med sådant som ni vet om att den andra gillar, tex partnerns favoritmaträtt eller favoritfärg på ett visst köksredskap eller vad som helst! att visa att man känner den andra personen väl är fantastiskt! :)

• Mama72

Nyfiken gul skrev 2009-07-13 20:37:34 följande:

min morfar sa åt mig när jag gifte mig:Om ni håller i varannhåller om varann och håller av varann - då har ni alla förutsättningar för ett lyckligt äktenskap.
    Vad fint!
  • Nyfiken gul

Ett annat råd som vi fick när vi gifte oss var ungefär så här: Att älska varandra i lust är ingen konst - konsten är att älska varandra i nöden.

• Anna M

hur går den där.. Älska mig som mest när jag förtjänar det som minst, det är då jag behöver det mest.. Eller nåt.

Men man kanske kan skriva om den till: Älska din nästa när hon/han förtjänar...

• puss

den man ligger med får bädda?

det är tammefan roligt nästan jämt
  • Nyfiken gul
    puss skrev 2009-07-13 21:02:39 följande:
    den man ligger med får bädda?
    nää tvärtom.. den som bäddar får man ligga med....
  • white cheese

Vet inte om det "låter" så bra, men det absolut bästa råd jag har fått, är att man ska möta alla svårigheter som ett team - att det inte ska vara han mot henne, utan alltid han & hon mot problemet.

Svar på tråden Goda råd till nygifta?