• Caribe

40+ eller - som plussat för första gången i Stockholm??

Hejsan {#lang_emotions_sunny}

Finns här några 40+ eller 40- ifrån Stockholm som plussat för första gången?

Jag har letat efter en tråd där jag känner att jag kan känna mig hemma nu när jag äntligen har plussat för första gången efter att ha kämpat i 5 låååånga år.... vågar inte riktigt lämna min tråd där jag känt mig trygg medan vi kämpat, men samtidigt vill jag inte prata gravidsnack på den tråden.......

Jag har precis gått 8 fulla veckor och gick idag in i vecka 9, på torsdag skall vi på vul och jag hoppas nervöst att allt ser bra ut därinne, har svårt att tro att jag är gravid förrän vi varit på kontrollen...

Vi såg visserligen 2 hinnsäckar på tidigt vul i vecka 6 då jag hade en blödning.. men då var det bara hjärtljud i den ena, så nu undrar jag nervöst om det finns ngn därinne och om det isåfall är en eller två?

Vore kul att följa varandra och kanske kunna bilda ett "latte mamma gäng" som kan träffas när vi fått våra underverk? Även om det känns väldigt avlägset just nu {#lang_emotions_sunny}

• Svar på tråden 40+ eller - som plussat för första gången i Stockholm??
  • actionvera

Hej!

Hoppas du hittar ett gäng mysiga blivande mammor i Stockholm! Och jag hoppas jag kan joina er när jag också lyckats...

Var och tog blodprov i fredags och får väl svar på måndag/tisdag om det finns chans att ett embryo överlevt. Det värsta är att inte veta och att jag de senaste dagarna kännt mig riktigt risig, extremt trött och att jag svettats som en gris hela tiden.

Lycka till med graviditeten och vem vet.... kanske kommer jag att joina er snart. Vore kul att lära känna lite tjejer i samma ålder som kämpat med IVF och ÄD

/ Actionvera

• Caribe

Actionvera hej vännen, jag hoppas verkligen att du kan joina, du vet att jag håller super hårda tummar för dig hoppas du får svar imorgon! {#lang_emotions_heart} inte kul att känna sig risig oc trött med svettningar men jag hoppas det innebär att du är gravid fortfarande! Kram Kram

Själva var vi på kontroll i torsdags och vi fick se ett litet pyre därinne som mådde bra hoppas att allt fortsätter se bra ut!

Tack pimpinellan skall kika hos er oxå!

• kasand

Hej,

Efter 6 års kämpande har jag mycket oväntat lyckats bli spontangravid!
    Vågade inte tro på de tre! egna testerna jag gjorde men efter några dagars vånda fick jag göra VUL och se ett vibrerande litet hjärta! Otroligt:)
    Jag bor mitt i Stockholm med man och en lurvig hund.

• Pimpinellan
    kasand skrev 2009-07-20 15:01:38 följande:
    Hej,Efter 6 års kämpande har jag mycket oväntat lyckats bli spontangravid!Vågade inte tro på de tre! egna testerna jag gjorde men efter några dagars vånda fick jag göra VUL och se ett vibrerande litet hjärta! Otroligt:)Jag bor mitt i Stockholm med man och en lurvig hund.
    Stort grattis! Dig kommer jag ihåg sen förr att vi stött på varann. Lycka till med allt nu!
  • Caribe

Hej kasand välkommen in hit vilken grej att lyckas bli spontangravid efter att ha kämpat så länge, fantastiskt! Visst är det underbart när man får se hjärtat picka för första gången, innan är det svårt att tro att det är sant eller jag tycker fortfarande det är svårt att förstå att det är sant vilken vecka är du i nu? Jag är i vecka 9+0
    Vi bodde i Vasastan förut men numera bor vi i hus i Älvsjö, vi har fördrivit dom barnlösa åren med att fixa på huset vi har 2 katter som varit våra surrogat bebisar dvs mkt bortskämda

Actionvera tänker på dig och hoppas {#lang_emotions_heart}

Pimpinellan är så glad att du har lyckats, har sett dig i olika kämpartrådar och man blir alltid lika glad när man känner igen ngn som kämpat länge under gravidtrådar {#lang_emotions_sunny}

Hoppas det finns några fler som hittar hit? fast det är förstås semestertider och lite lugnt härinne just nu!

• kasand

Tack Pimpinellan, jag har tyvärr inte varit inne på FL på länge så jag har tappat kollen på hur det går för mina tidigare trådkompisar. Jag vet ju att du kämpat jättelänge men inte hur statusen är nu. Har du lust att uppdatera mig lite snabbt?

Caribe, jag tyckte det var så bra att hitta en tråd för oss som inte har barn sen förut och är lite äldre. Superbra! Vi bor faktiskt i Vasastan! I julas deppade jag ihop helt och vi bestämde oss för att skaffa hund fast vi bor i lägenhet i stan. Det är den bästa julklapp jag nånsin fått! Jag är i vecka 8+2.

Jag sticker på semester i tre veckor på onsdag, ingen uppkoppling där.
    När vi kommer tillbaka är KUB inplanerat 20aug.

• Caribe

Kasand vad roligt då skiljer det bara ngn vecka på oss det blir roligt att följas åt

Jag har KUB inplanerat 13 augusti det är bara att hoppas att vi båda får lugnande resultat!

Att få en hund i julklapp låter inte dumt alls och husdjur är verkligen till stor tröst när man deppar vad roligt att det är just i vasastan du bor jag återvänder ofta till rörstrandsgatan för att äta middag och jag går hos Mvc vid odenplan som känns härligt bekant älskar örby (älvsjö) där vi bor, men det är ju mer villa idyll och inte riktigt samma sak som pulsen i stan

Jag skall på inskrivningsamtal hos barnmorska imorgon, det ska bli spännande....

Ha en riktigt trevlig semester så hörs vi när du är tillbaka hoppas ni får fint väder {#lang_emotions_sunny}

• actionvera

Hej igen!

Idag är jag i veckan 9+0 och nojjar mer än någonsin... Har svårt att glädja mig åt att jag är gravid. De kompisar som vet om är sprudlande glada för min skull men själv säger jag att jag är skeptisk. Tror jag måste sluta läsa om alla som får MA.

Har varit på ett samtal med läkaren på MVC och fick också rådet att fortsätta med Trombyl till vecka 30. Det känns bra att läkaren var påläst kring detta. Den 11 augusti ska jag på inskrivningssamtal och 26 augusti har jag tid för KUB o Nupp test.

Caribe: Vet du hur de gör vid Nupp och KUBB testet då man gjort ÄD? Tar man resultatet från mitt blodprov och räknar resten enligt donatorns ålder?? Läkaren på MVC sa att jag räknas som om jag var lika gammal som donatorn men att hon inte visste hur de skulle beräkna vid Nupp och kubbtesten.

Kasand: Hoppas att du mår bra och vad fantastiskt att ni lyckades bli gravida på egen hand efter alla IVF-er.

• Caribe

Hej actionvera roligt att se dig härinne helt officiellt

Vet exakt hur du känner, jag nojjar oxå otrokligt mkt, jag borde vara glad för jag mår toppenbra hela tiden men det är just det som skrämmer mig, varför har jag aldrig mått illa och aldrig lagt en spya? Vi hade ju vul i vecka 9 och då var allt bra men nu väntar jag otåligt på att få göra ul i vecka 13 för nupp/kub testet! Efter det kan jag kanske slappna av lite mera (det skall jag göra 13/8)

Min läkare sa att man utgår från ditt blod och äggets ålder dvs donatorns ålder och hon tyckte inte ens att jag behövde göra nubb/kub då min dontator är 23 år då hon menade att åldern på ägget är det absolut viktigaste faktorn, men jag vill gärna göra det ändå för att få så mkt information som möjligt och förhoppningsvis lugnande information.

Actionvera ska du till Ultragyn? Jag fick en helt underbar barnmorska på mitt inskrivningssamtal

Kasand hoppas du njuter av din semester

BF 23 februari - lääängtar....
Svar på tråden 40+ eller - som plussat för första gången i Stockholm??