Efter förlossningen. Det tynger ännu nedåt..
Jag är så less på att inte känna mig helt återställd efter förlossningen. Efter första förlossningen hade jag lääänge en "tyngdkänsla" nedåt mellan bena, och nu efter andra förlossningen (7 månader sen) har jag också det. Det tynger både fram och bak liksom.
Jag sprack en del under andra förlossningen, bakåt, men ej så djupt, så detta beror inte på det, utan det har läkt fint. Var på 2 efterkontroller på sjukhuset och frågade varför jag känner så här men allt ser bra ut. Nog tjocka "väggar" där nere, och även rumpan var "tajt och spänstig" (ursäkta det intima språket).
En läkare kollade noga och svarade på mina frågor. Allt såg bra ut enligt henne. Och hon sa att det kan ta tid att läka, och att man kan ha en konstig känsla efteråt.
Jag frågade om jag hade franfall, men det hade jag inte i mediccink mening. Bara lite buktande väggar som många får.
Jag vet inte varför jag känner så här ännu, det har ju gått 7 månader nu. Det är jobbigt eftersom jag tänker på det hela tiden. (gör nog saken bara värre..)
Jag gör knipövningar ofta och kanske är det musklerna som blir ansträngda och då känns mer?
Finns det någon mer som känt denna tyngd? Vet någon om det nånsin blir bättre?
Orolig.. Jag oroar mig fast läkaren säger att det ser bra ut.