• Anonym (osminkad)

    Ny i sminkeriet

    Jag är nu 35 år och har aldrig sminkat mig men nu känner jag att jag vill fräscha till mig. Hur börjar jag? Tips på produkter som jag bör köpa för att börja? Vill framförallt se lite piggare ut och dölja trötthet och diverse annat som dyker upp med åldern inte använda en massa färg utan bara se piggare ut.

  • Svar på tråden Ny i sminkeriet
  • Åsa skönhetsexperten

    Hej!

    Det är aldrig för sent att börja ta hand om sitt utseende! Om du vill börja lite lätt och inte för komplicerat så skulle jag investera i 5 produkter.

    1.Concealer -för att dölja mörka ringar under ögonen och andra ojämnheter i huden.

    2. Mascara -för att få "blick" och öppna upp ögonen.

    3. Rouge (el solpuder) för att få lite frisk färg i ansiktet. (Det finns kombinerade krämiga rouge/läppfärg att köpa, och då får man 2 produkter i 1 dessutom!)

    4. ögonbrynspenna (förutsatt att du har välplockade ögonbryn och om dem inte är naturligt mörka förståss. Ögonbrynen kan verkligen ge lyft och rama in ögonen.)

    5. En mjuk (lättare att applicera) brun, grå el svart ögonpenna (beroende på hur mörk/ljus du är själv i dina naturliga färger och hur markerade ögon du vill ha) som du kan använda lite lätt på dagen och dra på lite mer till kvällen.

    När du börjar känna dig bekväm att använda dessa då kan man gå vidare med ögonskuggor och läppstift/läppglans i olika färger.

    Lycka till!
    Mvh Åsa

Svar på tråden Ny i sminkeriet