• exoticthrill

Har du bott på Gothia Towers i Göteborg?

Har du eller någon du känner bott på hotellet Gothias Towers i Göteborg? Var det ett bra hotell eller var det någon som var dåligt med hotellet? Jag och min sambo har bokat hotell där om några veckor. Är lite nyfiken på hotellet=)

• Svar på tråden Har du bott på Gothia Towers i Göteborg?
  • Jenny26

Jag bodde där för några år sedan och det var toppen. La inte märke till något negativt utan allt vara hur bra som helst. Rent, modernt, fint och vilken frukost
    Skybaren (vet ej riktigt vad den heter) var jättefin men det var lite dyrare där om man säger så.

• exoticthrill
    Jenny26 skrev 2009-07-14 00:17:16 följande:
    Jag bodde där för några år sedan och det var toppen. La inte märke till något negativt utan allt vara hur bra som helst. Rent, modernt, fint och vilken frukost Skybaren (vet ej riktigt vad den heter) var jättefin men det var lite dyrare där om man säger så.
    Det låter ju jättebra=) Bodde du i ett vanligt dubbelrum eller?
  • Willhellmina

Helt underbart hotell. Haft ett tiotal övernattningar där. Nära till Liseberg, Universeum och lagom långt till city.

Vid ett tillfälle hände dock något... jaaa.... roligt? Sista kollen innan vi checka ut är ju naturligtvis under sängen. Där ligger ett par silvriga trosor. Dock inte mina!! Skrev ett mycket argt "hur trivdes du-enkät". Två månader senare får jag brev från vd med två gratisnätter som kompensation. Nöjd!!

Ha så trevligt!!

• Pappa0157

Du måste gå upp till Skybaren o ta en räkmacka!! Sveriges bästa..godaste

Det måste upplevas!! Missa inte det..Skybar..Räkmacka!!

• Jenny26
    exoticthrill skrev 2009-07-14 00:19:57 följande:
    Det låter ju jättebra=) Bodde du i ett vanligt dubbelrum eller?
    Jag bodde själv i ett dubbelrum, vi var där med jobbet och eftersom jag var enda tjejen så fick ajg bo helt själv och lyxigt
  • exoticthrill
    Willhellmina skrev 2009-07-14 00:20:05 följande:
    Helt underbart hotell. Haft ett tiotal övernattningar där. Nära till Liseberg, Universeum och lagom långt till city. Vid ett tillfälle hände dock något... jaaa.... roligt? Sista kollen innan vi checka ut är ju naturligtvis under sängen. Där ligger ett par silvriga trosor. Dock inte mina!! Skrev ett mycket argt "hur trivdes du-enkät". Två månader senare får jag brev från vd med två gratisnätter som kompensation. Nöjd!! Ha så trevligt!!
    Oj då=) Kanske inte så kul och hitta hehe=) Men låter som att du var nöjd annars. Vad var det bästa med hotellet enligt dig?
  • exoticthrill
    Jenny26 skrev 2009-07-14 00:22:08 följande:
    Jag bodde själv i ett dubbelrum, vi var där med jobbet och eftersom jag var enda tjejen så fick ajg bo helt själv och lyxigt
    Det låter ju riktigt lyxigt=)
  • Willhellmina
    exoticthrill skrev 2009-07-14 00:23:11 följande:
    Oj då=) Kanske inte så kul och hitta hehe=) Men låter som att du var nöjd annars. Vad var det bästa med hotellet enligt dig?
    Sköna sängar, bra frukost och himla mysig inthesky-bar. Då var jag barnlös och uppskattade inte barn.... (hmmm känns som det var 1000 år sen...) och småbarnsfamiljerna var ganska lätträknade. Har faktiskt bott där med Trolla, nu 2½ år också men det är ju en helt annan historia.
  • exoticthrill
    Willhellmina skrev 2009-07-14 00:30:10 följande:
    Sköna sängar, bra frukost och himla mysig inthesky-bar. Då var jag barnlös och uppskattade inte barn.... (hmmm känns som det var 1000 år sen...) och småbarnsfamiljerna var ganska lätträknade. Har faktiskt bott där med Trolla, nu 2½ år också men det är ju en helt annan historia.
    låter väldigt bra=)
  • ninmid

Har bott där, tyckte det var jättebra =)

• besj

Jag har bott där tre gånger när vi har besökt Liseberg. Kanonfina rum, frukost helt OK men det blir fort mycket folk i frukostmatsalen på sommaren. Skybaren tyckte vi föräldrar med barn itonåren (själva utan barn som skötte sig själva) var överskattad. Restaurangen Incontro (tror jag den hette) var dock jättebra med god mat och gott vin..

• exoticthrill
    ninmid skrev 2009-07-19 19:57:51 följande:
    Har bott där, tyckte det var jättebra =)
    Vad var det bästa med hotellete nligt dig? Var hotellrummet fint? Var frukosten bra?
  • exoticthrill
    besj skrev 2009-07-19 21:10:20 följande:
    Jag har bott där tre gånger när vi har besökt Liseberg. Kanonfina rum, frukost helt OK men det blir fort mycket folk i frukostmatsalen på sommaren. Skybaren tyckte vi föräldrar med barn itonåren (själva utan barn som skötte sig själva) var överskattad. Restaurangen Incontro (tror jag den hette) var dock jättebra med god mat och gott vin..
    Vet du vilken tid frukosten började? Kanske bra att vara i god tid då. Bodde du i ett vanligt dubbelrum?
  • Bergling

Om man har råd så kan jag helt klart rekommendera ett Sky Executive-rum. Då får man förutom bra utsikt på rummet och lite annat, även VIP-frukost i sky baren. Den är ungefär 100 gånger bättre än den vanliga "skolmatsalen". Lugnt och stillsamt och mer lyxigt upplagd mat, precis så som en hotellfrukost skall avnjutas.

Hade tidigare bott i ett sky Executive-rum och bodde nu senast i ett vanligt, och frukosten blev faktiskt lite av en besvikelse. Visserligen var det nog extra mycket folk i matsalen just då, men det var inte alls samma sak som förra gången.

• ninmid
    exoticthrill skrev 2009-07-19 22:52:51 följande:
    Vad var det bästa med hotellete nligt dig? Var hotellrummet fint? Var frukosten bra?
    Tyckte det var ett fräscht hotell överlag, frukosten provade jag inte. Rummet var fint, men tror att vi hade en juniorsvit eller ngt liknande, inget vanligt dubbelrum. 
  • Pappa0157
    Pappa0157 skrev 2009-07-14 00:21:58 följande:
    Du måste gå upp till Skybaren o ta en räkmacka!! Sveriges bästa..godaste Det måste upplevas!! Missa inte det..Skybar..Räkmacka!!
    Glömde tillägga..Sveriges godaste..och förmodligen sveriges dyraste!!

Men ibland måste man ju unna sig nåt..
Svar på tråden Har du bott på Gothia Towers i Göteborg?