• MammatillAlva

Vad ska jag ge honom för ansvar?

Jag har träffat en helt fantastisk kille och det känns verkligen som det kommer fungera i mellan oss. Jag har barn sedan tidigare, en dotter på snart 2 år. Hennes biologiska pappa har aldrig brytt sig och hon kallar min nya för "pappa" redan.

Han har inget emot att hon kallar honom "pappa", men tycker ni jag ska rätta henne och säga ifrån typ "det är inte din pappa, han heter ..." eller ska jag låta det vara bara?

Vad tycker ni jag kan ge honom för ansvar till min dotter? Vi bor inte ihop än, men han pratar om framtidsdrömmar där min dotter och jag är inräknade. Han vill alltså flytta ihop med oss inom en snar framtid.

• Svar på tråden Vad ska jag ge honom för ansvar?
  • NochA

Jag tycker att du ska låta dottern kalla din kille för pappa om det känns bra för er alla. Blir nog lustigare för henne om ni håller på o rättar henne hela tiden.

Det där med hur mycket ansvar du ska ge honom måste du nog känna efter och anpassa själv tycker jag. Börja med lite i taget så att både du dottern o din kille kan känna sig fram o så att alla kan vänja sig. Om han och din dotter trivs ihop så tror jag att det kommer naturligt

• MammatillAlva
    honeypie84 skrev 2009-07-14 11:54:56 följande:
    Jag tycker att du ska låta dottern kalla din kille för pappa om det känns bra för er alla. Blir nog lustigare för henne om ni håller på o rättar henne hela tiden.Det där med hur mycket ansvar du ska ge honom måste du nog känna efter och anpassa själv tycker jag. Börja med lite i taget så att både du dottern o din kille kan känna sig fram o så att alla kan vänja sig. Om han och din dotter trivs ihop så tror jag att det kommer naturligt
    Tack för tipsen.
Svar på tråden Vad ska jag ge honom för ansvar?