• maddebert

Få bort kattkiss-lukt

Kan man få bort kattkiss-doft från en datorväska och hur i så fall?

• Svar på tråden Få bort kattkiss-lukt
  • Fru Åkesson

Finns en spray som heter Piss-Off och säljs i djurbutiker lite varstans....

BF onsdag 15 juli 2009
  • Centrumhets
    Fru Åkesson skrev 2009-07-14 07:08:33 följande:
    Finns en spray som heter Piss-Off och säljs i djurbutiker lite varstans....
    Men den tar väl inte bort lukten? Den gör som jag fattat det bara så att katten inte vill pissa där..

Det går inte att tvätta väskan i maskinen??
  • LunaTone

Jag har Piss off här hemma.
    Läser från etiketten: Doft och fläckborttagning av djurkiss.
    Rengör effektivt och skonsamt textilier såsom kläder, täcke, mattor mm.
    Desinficerar kattlådor, liggplatser, golv och eventuella revirmärkningsplatser.

Jag brukar använda det när jag rengör kattlådan och då funkar det skitbra i alla fall:) Jag har köpt min flaska på www.foderbilen.se

• Centrumhets
    LunaTone skrev 2009-07-23 14:35:40 följande:
    Jag har Piss off här hemma. Läser från etiketten: Doft och fläckborttagning av djurkiss.Rengör effektivt och skonsamt textilier såsom kläder, täcke, mattor mm.Desinficerar kattlådor, liggplatser, golv och eventuella revirmärkningsplatser. Jag brukar använda det när jag rengör kattlådan och då funkar det skitbra i alla fall:) Jag har köpt min flaska på www.foderbilen.se
    Aha, var nog ett annat medel jag tänkte på då, som jag köpte hem nån gång..
    Ska kolla den där sidan nu för det har varit en kattjävel här o pissat ner lillkillens vagn! Usch det bara stinker
  • Bästamorsan

Ah undrade just samma då en jacka fårr kattkiss på sig och nu är tvättad 4ggr men luktar lika illa...

• tuzzla

Finns ett desinfektionsmedel som heter Dettol som är super på ALLT som blivit nerkissat! Köps billigt på "Invandrarnärbutiker", eftersom det tydligen används mkt i andra länder.
    Man kan även köpa det via tatuerargrossister, men då kostar samma flaska nån hundring mer...  

• Ringtail

Lite ättika blandat med vatten funkar superbra mot kattkisslukt.

• Ringtail
    Bästamorsan skrev 2010-10-13 17:57:40 följande:
    Ah undrade just samma då en jacka fårr kattkiss på sig och nu är tvättad 4ggr men luktar lika illa...
    För mig funkade det att tvätta en kattkissad filt med ättika i tvättmaskinen. Hällde i rätt rejält med ättika i tvättmedelsfacket (typ 1 dl) och körde tvättprogrammet som vanligt. Sen tvättade jag den en gång till med vanligt tvättmedel. All lukt försvann! Skrattande
  • Nana b

har en rya matta som katten har kissat på ska jag dränka på dettol på den sen tvätta bort det eller hur använder man dettol ?

Svar på tråden Få bort kattkiss-lukt