• Anonym (lurad)

ni som har telia mobilt bredband

Finns det flera än jag som gått på telias sommarkampanj med gratis mobilt bredband året ut?
    Skaffade det för några veckor sedan och är helt värdelöst.
    På deras hemsida gör de reklam med texten "surfa hur mycket du vill" vilket jag oxå trodde på. Visserligen står det längre ner på sidan att det gäller 5GB, men som lekman är jag inte så insatt i hur mycket länge dessa 5GB ska räcka. Utan jag trodde på dessa ord-surfa hur mycket du vill-.
    Men tydligen så nollställs en pott den första i varje månad med dessa 5GB, gör man sen av med mera så måste man köpa till 2 nyaGB för 80kr.
    Det kanske må vara hänt om man nu surfar otroligt mycket och anstränger datorn över bristningsgränsen med att ladda ner filmer o musik. Men det är nu bara den 14 i månaden och jag har redan fått betala 80*2=160kr.
    Då har jag inte laddat ner musik eller en enda film. Jag har själv inte tittat på nån film från svt. Det enda jag har gjort är att surfat normalt(lite, eftersom min son är 14 månader och jag inte kan sitta så mycket vid datorn då han tar mycket tid),
    sen har min lille son tittat på pingu på svt:s hemsida ett par ggr /dag och även tittat på små tecknade filmsnuttar på youtube.
    Telia säger att svt och youtube drar mycket.

Men vad är det för dåligt bredband de erbjuder om inte ens en liten 14 månaders ska kunna titta på lite filssnuttar utan att ens "pott" ska ta slut??

En sån lite tittar varken länge el mycket och ändå har jag redan fått betala 160 kr för att fylla på.

Jag är lurad...finns det flera??

Eller räcker erat bradband och gör jag fel??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-14 09:51
    sommarerbjudandet gäller väl när man vill teckna nytt bredband om man inget har el vill ett till,mobilt.

redan den 7:e så märkte jag att det gick jättetrögt o jag ringde då o de sa det var viris. tog flera samtal innan de sa detta att jag skulle betala 80kr.
    Jag gjorde det i lördags och redan på måndagen, efter endast 2dagar, var det slut igen. Kunde inte ens komma in på telias hemsida då pga så låg hatighet!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-14 09:59
    Var då tvungen att betala 80kr till för att överhuvudtaget kunna använda datorn!!
    så dåligt!!
    Finns det flera med samma erferanhet?

Jag har telia vanligt bredband,funkar bra
    men sagt upp det

• Svar på tråden ni som har telia mobilt bredband
  • Jesspa80

Mobilt bredband är värdelöst, iaf om man är i en lägenhet/i ett hus. Då är nog vanligt bredband mer praktiskt...

Installera firefox och adblock av något slag så försvinner ändå en massa reklam från t ex FL aftonbladet osv

• Anonym (lurad)

det har fungerat helt perfekt med täckningen men tyvärr inte med att surfa så mycket man vill...då får man betala mera!
    om jag ska kunna surfa som vi gjort hittils så kommer det kosta mig ca 300kr i månaden + den fasta kostnaden, när jag börjar betala den.
    inte konstigt att de bjussar på ett halvår!! de drar ändå in pengarna på detta värdelösa bredband

• Jesspa80

Det var det jag menade, ett vanligt bredband kostar ju kanske runt 300 utan spärrar och är snabbare.

• Anonym (Vi)

Anonym (lurad) skrev 2009-07-14 09:04:55 följande:

Finns det flera än jag som gått på telias sommarkampanj med gratis mobilt bredband året ut?Skaffade det för några veckor sedan och är helt värdelöst.På deras hemsida gör de reklam med texten "surfa hur mycket du vill" vilket jag oxå trodde på. Visserligen står det längre ner på sidan att det gäller 5GB, men som lekman är jag inte så insatt i hur mycket länge dessa 5GB ska räcka. Utan jag trodde på dessa ord-surfa hur mycket du vill-.Men tydligen så nollställs en pott den första i varje månad med dessa 5GB, gör man sen av med mera så måste man köpa till 2 nyaGB för 80kr.Det kanske må vara hänt om man nu surfar otroligt mycket och anstränger datorn över bristningsgränsen med att ladda ner filmer o musik. Men det är nu bara den 14 i månaden och jag har redan fått betala 80*2=160kr.Då har jag inte laddat ner musik eller en enda film. Jag har själv inte tittat på nån film från svt. Det enda jag har gjort är att surfat normalt(lite, eftersom min son är 14 månader och jag inte kan sitta så mycket vid datorn då han tar mycket tid),sen har min lille son tittat på pingu på svt:s hemsida ett par ggr /dag och även tittat på små tecknade filmsnuttar på youtube.Telia säger att svt och youtube drar mycket. Men vad är det för dåligt bredband de erbjuder om inte ens en liten 14 månaders ska kunna titta på lite filssnuttar utan att ens "pott" ska ta slut??En sån lite tittar varken länge el mycket och ändå har jag redan fått betala 160 kr för att fylla på.Jag är lurad...finns det flera??Eller räcker erat bradband och gör jag fel??
    Vi har allt på Telia, men ej dock sommarerbjudandet.
    Då kan man också undra varför inte Telias alla k under får sommar-
    erbjudandet..? Har Telia bredband,o det funkar bra..
  • Anonym

Fast.. lurad är du faktiskt inte. Står det att det gäller 5 GB så är det så. Att "surfa hur mycket du vill" är lite vilseledande kan jag dock hålla med om. Men med tanke på att de sedan nämner sina fria surfzoner som inte räknas in i de 5 GB så.. ja, då kan man surfa hur mycket man vill, om man är i en surfzon vill säga.

"Men vad är det för dåligt bredband de erbjuder om inte ens en liten 14 månaders ska kunna titta på lite filssnuttar utan att ens "pott" ska ta slut??"

- detta har ju absolut inget med "dåligt bredband" att göra. Att streama film på nätet "drar" lika mycket oberoende av bredband, det går bara mer el mindre bra/laggar mindre ju snabbare bredband man har.
    Och ja, att streama film/musikvideos tar nära på lika mycket om inte lika mycket(har inte full koll) som att faktiskt ladda ned det istället.

5 GB är inte särskilt mycket. Ett vanligt 30-min tv-avsnitt ligger på minst 3-400 MB.

• Anonym (carpe diem)

Till oss var teliaförsäljaren ärlig när vi hade funderingar om mobilt bredband; "ni kan knappast ens ladda ner tre sidor från aftonbladets hemsida innan det börjar sacka".... så det fick bli en annan lösning!

• 1 och 1 är 3

Då Telia inte kunde leverera bredband/telefon till vårt nybyggda hus så skaffade jag TELENORS mobila, jag är SÅÅÅÅ nöjd! Surfa HUR MYCKE DU VILL för 199 kr/mån, å då e de verkligen hur mycke man vill! Inga extra avgifter!

Ska tillägga att vi bor på "landet"

080826 - Puma Teolin
  • Anonym (lurad)

tack för tipset om telenor,ska kolla upp det...

sen tycker jag fortfarande att det här är jättedåligt av telia och jag tror inte jag är ensam

Jag ska säga upp detta så snart jag kan

Hoppas nån härinne tänker till innan ni skaffar detta sommarerbjudande

Visst det står 5GB men alla är inte insatta i det o kan min baby inte ens kolla på pinhu 30 min /dag så är det jättedåligt!!!!

• 1 och 1 är 3
    Anonym (lurad) skrev 2009-07-14 17:10:14 följande:
    tack för tipset om telenor,ska kolla upp det...sen tycker jag fortfarande att det här är jättedåligt av telia och jag tror inte jag är ensamJag ska säga upp detta så snart jag kanHoppas nån härinne tänker till innan ni skaffar detta sommarerbjudandeVisst det står 5GB men alla är inte insatta i det o kan min baby inte ens kolla på pinhu 30 min /dag så är det jättedåligt!!!!
    När skaffade du de? man har väll 30 dagars ångerrätt, eller?
    080826 - Puma Teolin
  • Catz

1 och 1 är 3 skrev 2009-07-14 12:52:15 följande:

Då Telia inte kunde leverera bredband/telefon till vårt nybyggda hus så skaffade jag TELENORS mobila, jag är SÅÅÅÅ nöjd! Surfa HUR MYCKE DU VILL för 199 kr/mån, å då e de verkligen hur mycke man vill! Inga extra avgifter! Ska tillägga att vi bor på "landet"
    Samma här. Är också nöjd. Har bara en dålig sak att säga. För mig hackar det när jag ska se på "tv" på internet. TV4 play och sådana. Men jag vet inte säkert om det beror på överföringshastigheten eller om jag använder dåliga program. Men om det beror på överföringshastigheten har det nog inte med operatören att göra utan det mobila bredbandet i sig som helt enkelt inte kan ge högre hastighet.
Svar på tråden ni som har telia mobilt bredband