Hennes farfar är nazist=(
Ja, min man är tysk och hans pappa deltog i kriget. Inga problem där, vem kunde undgå att det var krig på 40-talet?
Problemet är bara att dessa värderingar lever kvar i honom ännu och nu försöker han överföra dessa på min treåriga dotter!!
Häromdagen frågade hon " - Mamma, vad är "arisch"? " (Arisk på tyska och eftersom hon sa just det ordet på tyska misstänkte jag starkt någon tysk släkting eftersom hon annars pratar svenska med mig!)
Jag frågade lite tafatt var hon har fått detta ordet ifrån och då svarade hon "från Opa" (= farfar)
Nu har hon också börjat använda ord som neger och frågar vad en jude är och varför de har så stora näsor för det har minsann Opa sagt!
Häromdagen ställde hon sig också på sin stol hemma och ropade i högan sky "Ich bin deutsche! Ich bin die beste!" (Jag är tyska, jag är bäst!")
Hur ska jag säga till min svärfar att han ska låta bli att påverka min dotter i den riktningen?! Och hur ska jag förklara för min dotter att det som hennes farfar säger inte stämmer innan hon blir helt fördärvad?!?! HJÄLP MIG!!!