• MiHi

permanenta håret

Jag har långt hår, till halva ryggen, och rakt hår, men är trött på det, vill inte klippa men funderar nu på lockigt, är det nån yngre som permanentar sig lr är det bara pensionärer som gör det?
    Och kan man få det att se ut som naturliga lockar? Finns det nåt som heter volympermanent? Är det nån här på FL som är permanentad och har bild?

• Svar på tråden permanenta håret
  • RobSab

om man permanentar ett långt hår så blir det ju inte "krulligt" som tanter har, utan blir ofta mer vågigt.
    nackdelen är att det fort "hänger" ut sig och håller inte så länge som man kanske hoppas.
    fördelen är just att det hänger ut sig så man slipper en rak utväxt och lockiga toppar ;)

om du har jämnlångt hår så skulle jag rekommendera att du klipper upp det lite EFTER att du har permanentat det (gör du det innan så kan det lätt bli för kort) för att du inte ska få en trekantig frisyr.

vi permanentade håret på min syster i april.
    hon hade till halva ryggen, och det är ganska uppklippt.
    såhär (sabinabergstedt.blogg.se/images/2009/dsc_0022_43015066.jpg) ser hennes hår ut nu, ca 4 månader senare helt utan produkter i :)

hoppas du känner att du fick lite mer kött på benen :)

• Trill

Och vill man inte slita håret med permanent/kemikaler kan man sova med flätor. När jag gör det blir resultatet precis som bilden i förra posten

• MiHi

RobSab> Det va ju fint på din syster, är ju rädd att det blir platt uppe och lockigt nere men kanske ska klippa upp det lite då.

• RobSab
    MiHi skrev 2009-07-16 16:23:12 följande:
    RobSab> Det va ju fint på din syster, är ju rädd att det blir platt uppe och lockigt nere men kanske ska klippa upp det lite då.
    om du ska permanenta dig så tycker jag absolut att du ska slå till och klippa upp det lite så det blir fint. :)
    men kom ihåg att håret drar upp sig himla mycket när man permanentar det så du inte blir ledsen för att det känns så kort =)
Svar på tråden permanenta håret