• Anonym (jag)

Får man ta cyklo-f i samband med en abort?

Jag kanske borde lagt den här under "kroppsligt" men ändå.. Jag har gjort hemabort och det som ska har kommit ut. Det kom klumpar samma dag jag gjorde aborten men nu kommer det rent blod. Får jag lov att ta cyklo-F för att minska mängden blödning?

• Svar på tråden Får man ta cyklo-f i samband med en abort?
  • Mrs Winter

Anonym (jag) skrev 2009-07-14 13:02:46 följande:

Jag kanske borde lagt den här under "kroppsligt" men ändå.. Jag har gjort hemabort och det som ska har kommit ut. Det kom klumpar samma dag jag gjorde aborten men nu kommer det rent blod. Får jag lov att ta cyklo-F för att minska mängden blödning?
    ta kontakt med sjukvården för råd tycker jag
  • Anonym (jag)

Jag ska se om jag kan få tag på abortmottagningen men senast jag ringde kom jag inte fram pga att det var så många som ringde..

• Anonym (jag)

jag fick tag på abortmottagningen igår och barnmorskan som svarade var tvungen att höra med en kollega och de trodde det var bäst att man "blöder ut" så jag tänkte vänta en vecka och se hur mycket det blöder då.

• Anonym (Undrar också!)

Jag undrar också över detta! Gjorde medicinsk abort för några dagar sedan och ska åka bort imorgon, har "blödit ut" det mesta och undrar om man kan ta Cyklo-F för att minska mängden blod? Någon som vet? Vore SÅ skönt..

• Slöjan

Anonym (Undrar också!) skrev 2009-07-19 17:06:28 följande:

Jag undrar också över detta! Gjorde medicinsk abort för några dagar sedan och ska åka bort imorgon, har "blödit ut" det mesta och undrar om man kan ta Cyklo-F för att minska mängden blod? Någon som vet? Vore SÅ skönt..
    Svaret finns ju ovanför ditt inlägg....
  • Anonym (jag)

Jag blödde lite koagulerat igen efter ungefär 4 dagar (men bara under den dagen). Nu har det gått en vecka och det har nästan slutat blöda helt, det minskade helt plötsligt på dag 6, innan dess var det massor. Hade det inte minskat så mycket hade jag nog tagit cyklo-f för det har varit riktigt jobbigt att blöda mycket. Sen tar jag mig frihet att använda menskopp nu, bindor är så värdelöst när man blöder så mycket och helt plötsligt känner på jobbet hur blod bara "blobbar fram" mellan benen på en.

Svar på tråden Får man ta cyklo-f i samband med en abort?