• MrsMia

Bästa åldern för trehjuling?

När är bästa åldern generellt för barnen att börja med trehjuling? Mina pojkar som nyss fyllt två verkar intresserade, men benen känns kanske lite för korta än..? Eller ska man gå direkt på liten cykel med stödhjul vid treårsåldern?
    Tips? Idéer?

• Svar på tråden Bästa åldern för trehjuling?
  • mannehund

Köpte trehjuling när barnen var två år, men de föredrog sina tramptraktorer och hade bara trehjulingarna till att meka med... Men gick över till tvåhjuling + stödhjul vid tre år och då cyklade de jättemycket! Jag tror att de tyckte att trehjulingarna var tröga att trampa och att när det blev större hjul gick det lättare och då var det roligare.

• gravida06

va har en REX trehjuling..
    Dottern fick den i 2års present, (förra sommarn) cyklde lite inne då,
    men inte försen nu i sommar (försommaren) som hon riktigt tycker de e kul o får upp en väldans fart!
    Cyklar nu över allt!
    Så för oss vart de allso vid 2½...
    men e ju olika.
    e dina killar långa?
    för de vart nopg de största problemet för dottern, hon nådde inte riktigt ner i början..

• HannaL

sonen fick en i våras, ca 1½ år och han älskar den. Lite svårt å trampa, men han sitter gärna på den å springer med fötterna.
    Har även en stång där bak så att vi kan skjuta på

• blommanigbg

Min son har haft sin 3-hjuling ett bra tag. Men det är först nu i sommar som han kan cykla med den ordenligt. Och får upp fart. Han är 3 år. Han har en Stiga med flak. Han älskar den. Och ska cykla överallt.

Jag har läst att en barnakutläkare skrev att man inte ska låta sitt barn cykla på en riktig cykel förrän de är 5 år. Deras kroppar är inte mogna för det innan. Om de faller så kan de skada sig ordentligt. Och det ska jag köra på..

Svar på tråden Bästa åldern för trehjuling?